Administrativt job med fokus på lønadministration og økonomi

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du styr på og trives du med at lave lønadministration, regnskaber, budgetter og budgetopfølgning?

Så er det måske dig vi søger til en nyoprettet stilling i de administrative fællesskaber i Børn og Unge, Aarhus Kommune. Vi søger en dygtig og engageret administrativ medarbejder til to administrative teams, Syd-Vest1 og Syd-Vest2, der løser administrative opgaver på 8 skoler i den sydlige del af Aarhus.

Opgaveløsningen vil oftest kunne varetages på distancen, derfor vil din primære tilknytning og ledelsesmæssige reference være til ét af teamene og din primære arbejdsplads på én af skolerne. Der kan være særlige opgaver, der ikke kan løses på distancen og hvor det er hensigtsmæssigt at være til stede sammen med f.eks. kolleger eller ledere.

Opgaverne vil primært være inden for løn og økonomi, hvor du understøtter og yder sparring og rådgivning til skolerne. Opgaverne er komplekse, kræver stor forståelse for kommunal økonomi, og der er brug for, at du kan agere i en mangeartet arbejdsdag. Du har stærke faglige og relationelle kompetencer til samarbejdet med medarbejdere og ledere.

Opgaverne bliver bl.a. nedenstående, og der vil også være mulighed for at være med til at præge opgaverne og sammensætningen: 

  • Økonomiopgaver
    • Budgetlægning og budgetomplacering
    • Budgetopfølgning, udarbejdelse af forventet og endeligt regnskab
    • Opfølgning på div. refusioner – sygedagpenge, barselsrefusion, fleksjobrefusion, AUB mm.
    • Medvirke til at sikre effektivt og smidigt flow i økonomiopgaverne
    • Medvirke til at sikre god økonomisk rådgivning til skoleledere og pædagogiske ledere hvor du sikrer god økonomistyring
    • Evt. andre økonomiopgaver, f.eks. bilagsbehandling, stikprøvekontrol og andre driftsopgaver indenfor skolernes økonomi

 

  • Løn- og personaleadministration
    • Ansættelser, ændringer og fratrædelser
    • Formidling af overenskomster og lokale aftaler
    • Opgaver i TRIO
    • Overgang til nyt lønsystem 1. januar 2025

 

  • Andre administrative opgaver
    • Evt. andre administrative opgaver 

Din profil:
Du er nysgerrig på at få en dybere indsigt i opgaverne. Du har en god indlæringsevne, og kan selvstændigt løse udfordrende opgaver i "ukendt terræn". Endelig har du en naturlig kritisk sans i din opgaveløsning. Derudover søger vi en medarbejder, der har følgende:

Faglige kompetencer:

  • Analytiske evner og forståelse for kommunal økonomi ud fra de større sammenhænge, og med relevant blik for de nødvendige detaljer
  • Erfaring med udarbejdelse af økonomiske analyser og opfølgninger
  • Erfaren bruger af Office pakken, særligt vægtes gode Excel kundskaber
  • Du bidrager til udvikling af effektive arbejdsgange
  • Gerne kendskab til KMD Opus, Rollebaseret Indgang/SAP, TRIO, og NemØkonomi
  • Gerne kendskab til SD (Silkeborg Løn) da vi 1. januar 2025 overgår til dette lønsystem
  • Gode generelle IT-kundskaber, da der løbende sker ændringer i de digitale systemer mv.

Personlige kompetencer:

  • Struktureret, ansvarsbevidst og serviceminded
  • Omstillingsparat, villig til at lære nyt og bidrager til udvikling
  • Stærke kommunikative evner og formidlingskompetencer
  • Er innovativ, vedholdende og opsøgende ift. håndtering af opgaver og udfordringer
  • Du kender værdien af et godt samarbejde, og har både lyst og vilje til at dele erfaringer med dine kollegaer, så I sammen kan spille hinanden gode
  • Du tager et selvstændigt ansvar for opgaverne, og er god til at prioritere, så vigtige deadlines overholdes
  • Du bidrager med frisk energi, godt humør og det gode arbejdsmiljø
     

Du skal have en relevant uddannelse, f.eks. kontoruddannelse, administrationsbachelor eller lignende og have dokumenterede stærke kompetencer indenfor økonomi. 

Derfor skal du vælge os:
Vi kan tilbyde dig en stilling, hvor der er store muligheder for personlig og faglig udvikling. Vi kommer til at have et stort fokus på læring og vidensdeling, da vi er i gang med en reorganisering hvor de administrative fællesskaber skal sikre god og kvalificeret administrativ understøttelse, og samtidig udvikle og optimere på opgaveløsningen. Udover den faglige opgaveløsning, har vi som nyt team et særligt fokus på, at vi sammen udvikler et godt samarbejde, hvor der er lydhørhed overfor hinanden, og plads til at hjælpe hinanden i et uformelt miljø, hvor der er plads til grin.

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

Ugentligt timetal: 37 timer, ansættelsesdato er 1. november 2024 – eller om muligt gerne tidligere. 

Ansættelsen er på ”skoleordning”, hvilket betyder den ugentlige arbejdstid er 39 timer og 38 minutter. Dette betyder, at der på helårsbasis samtidig er 15 ekstra arbejdsfrie dage ud over de 5 ugers ferie og 6. ferieuge. De 15 arbejdsfrie dage placeres i udgangspunktet på de dage, hvor der ikke er elever på skolerne.

I ansættelsen vil du ledelsesmæssigt referere til administrationsleder Peter Behnk, men da dine opgaver går på tværs af to team, vil du derudover have samarbejde med administrationsleder Ulla Wulff Hansen.

Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest, og en anmærkningsfri børneattest. Der vil derfor blive indhentet børne- og straffeattest, og ansættelse sker under forudsætning af, at attesterne ikke viser, at du er uegnet/uværdig til stillingen. Du kan læse mere om, hvordan vi behandler dine oplysninger her.


Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Administrationsleder, Peter Behnk på mail: petbe@aarhus.dk, tlf. 2980 0751, eller administrationsleder Ulla Wulff Hansen mail: uwh@aarhus.dk, tlf. 4185 6820. Alle henvendelser behandles fortroligt og under diskretion.


Ansøgning
Hvis du kan se dig selv i stillingen, og mener at have de rette kompetencer, modtager vi gerne en ansøgning fra dig snarest via knappen ”Ansøg” nedenfor. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Ansøgningsfrist: tirsdag den 17. september 2024.
Vi forventer at afholde samtaler: mandag den 23. eller tirsdag den 24. september 2024.
 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.   

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Mølleskovvej 11, 8270 Højbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6107563

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet