Bliv en central stemme i Toldstyrelsens kommunikationsteam

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du finde den gode historie, omsætte kompliceret stof til lettilgængelig tekst og begå dig i en kompleks statslig organisation med mange berøringsflader? Så vil vi meget gerne høre, hvorfor netop du er den, vi mangler i Toldstyrelsens kommunikationskontor.

Sæt dit præg på den eksterne kommunikation
I Toldstyrelsens kommunikationskontor understøtter vi organisationen med blandt andet intranet, ledelseskommunikation, web, nyhedsbreve, vejledningstekster, sproglig kvalitetssikring og design. Vi varetager også styrelsens presseopgaver og håndterer kontakten til styrelsens interessenter i erhvervslivet, og til det arbejde har vi brug for dig.

Kontoret består af 15 medarbejdere, der alle bidrager med en stærk kommunikationsfaglighed.

Din arbejdsdag vil især foregå i det team på tre medarbejdere, der i tæt samarbejde med kontorchefen arbejder med presse og interessentvaretagelse.

Dine opgaver vil omfatte at:

  • finde Toldstyrelsens gode historier og formidle dem i pressemeddelelser, opslag på LinkedIn og publikationer til Folketinget
  • håndtere henvendelser fra pressen
  • deltage fysisk, når vores talspersoner (ofte med kort varsel) stiller op til interview på grænserne rundtomkring i landet
  • bistå direktionen i kontakten med erhvervsliv og brancheorganisationer
  • sparre med ledere og direktion i forbindelse med presse- og kommunikationsspørgsmål
  • udarbejde kommunikationsplaner og -oversigter på tværs af projekter og platforme.
Struktureret, udadvendt og velskrivende
Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse inden for kommunikation eller statskundskab. Det kan også være, at du er journalist og har en god forståelse for forskellen mellem journalistisk arbejde og kommunikation. Det er en fordel, hvis du har nogle års erfaring med kommunikation i en større offentlig organisation, særligt med pressearbejde og interessevaretagelse.

Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • kender pressens arbejdsformer og er afklaret med, at pressearbejdet er uforudsigeligt og nogle gange først afsluttes efter almindelig arbejdstid
  • skaber overblik, arbejder struktureret og trives med selvstændigt at forme dine arbejdsopgaver
  • kan bidrage til den strategiske retning, bryde den ned i konkrete planer og sammentænke kommunikationsindsatser på tværs af kanaler
  • skriver flydende og letforståeligt og er god til at forme budskaber, så de kan huskes og siges
  • ikke er bange for at ringe op til en ny kontakt, er god til at danne relationer og forstår at samarbejde på tværs
  • kan navigere i et politisk landskab med stor offentlig bevågenhed.
Som en del af din onboarding vil du deltage i både e-læring, sidemandsoplæring og intern undervisning.

Vi understøtter en international samfundsopgave
Toldstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I staben arbejder vi hver dag ambitiøst på at understøtte styrelsens kerneopgaver, og vi samarbejder på tværs af hele organisationen om konstruktive løsninger. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.

Kontoret er kendetegnet ved en høj faglighed på tværs af kommunikationsfagets discipliner og en ambition om altid at kommunikere med et formål. Miljøet er uformelt, men engageret, og så er vi gode til at mødes over et stykke kage, når noget er gået godt – eller bare fordi vi har lyst.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 12. august 2024.

Har du spørgsmål om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jesper Thorndal Moll i uge 32 på telefon 72 37 50 98. Send gerne en sms først for at aftale tidspunkt.

Vi forventer at holde første samtalerunde fredag den 16. august 2024 og anden samtalerunde torsdag den 22. august 2024. Der vil indgå en personprofilanalyse og en logisk test i ansættelsesforløbet.

Tiltrædelse pr. 1. oktober 2024 eller efter aftale.

Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.

Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT, da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) eller overenskomst for journalister i staten (DJ) eller efter anden relevant overenskomst i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.

Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé, 8270 Højbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6089273

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet