Bliv en del af Toldstyrelsens budgetanalyseteam - Skab værdi gennem analytisk styring

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du tage del i vigtige samfundsopgaver og være med til at forbedre en offentlig organisation i udvikling? Kan du gennem analyser bidrage til at styrke Toldstyrelsens forretning og sikre, at beslutninger træffes på et solidt analytisk grundlag? Så er du måske en af dem, vi søger.

Vær med til at sikre fundamentet for Toldstyrelsens udvikling
I Økonomi har vi ansvaret for den overordnede styring af Toldstyrelsens økonomi, hvor solid økonomiopfølgning, strategisk økonomisk planlægning og et stærkt analytisk grundlag er i fokus. Ud over de klassiske økonomifunktioner har vi i kontoret et risiko- og lokationsteam, der håndterer en række opgaver i forbindelse med risikostyring, revisioner og styrelsens mange lokationer.

Vi søger lige nu to kolleger til et nyoprettet budgetanalyseteam, der kommer til at bestå af tre medarbejdere. Teamets primære opgaver vil være at:

  • udarbejde budgetanalyser – hele vejen fra kommissorium til endelig afrapportering
  • forestå strategisk prioritering af analyser og kobling til Toldstyrelsens økonomi og strategiske styring
  • drive og udvikle arbejdet med styrelsens analytiske kompetencer og fundament
  • bidrage til politiske og strategiske budgetsager med betydning for styrelsens økonomi, herunder dialog og opfølgning med Skatteministeriets departement.
Du kommer til at arbejde med områder og løsninger, der har væsentlig betydning for Toldstyrelsens forretning. De analytiske opgaver vil spænde bredt, og du får gode muligheder for at udvikle dig både fagligt og personligt.

Analytisk tilgang, flair for tal og grundighed
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående samfundsvidenskabelig uddannelse, fx som cand.oecon., cand.polit., cand.scient.pol. eller lignende. Du kan være nyuddannet eller have et par års erfaring med økonomistyring og/eller analysearbejde, fx fra et departement, en styrelse eller en konsulentvirksomhed.

Er du nyuddannet, støtter vi dig, så du gennem sparring med kolleger får greb om vores arbejdsform og bliver fortrolig med din rolle og dine arbejdsopgaver. Er du erfaren, får du fra starten mulighed for at påtage dig en central rolle i budgetanalysearbejdet og kommer til at drive analyserne selvstændigt med sparring fra din leder og dine kolleger.

Vi lægger vægt på, at du:

  • er fagligt stærk og hurtigt formår at tilegne dig ny viden og omsætte det i praksis
  • er struktureret og har flair for tal
  • går nysgerrigt og analytisk til dine opgaver og på den måde opnår tydelige resultater, der sikrer løbende forbedringer
  • tager ansvar for opgaveløsningen og processen og undrer dig undervejs
  • kan formidle klart, både skriftligt og mundtligt, til andre faggrupper end din egen – også når sagen er kompleks
  • er imødekommende og god til at samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere.
Du bliver en del af et kontor, der dagligt håndterer både det forudsigelige og det uforudsigelige, og du kan forvente en stejl og udviklende læringskurve med mange centrale og spændende opgaver.

Som en del af din onboarding vil du deltage i både e-læring, sidemandsoplæring og intern undervisning.

Vi understøtter en international samfundsopgave
Toldstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I staben arbejder vi hver dag ambitiøst på at understøtte styrelsens kerneopgaver, og vi samarbejder på tværs af hele organisationen om konstruktive løsninger. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.

I Økonomi er vi en blanding af generalister og specialister med mange stærke fagligheder. Vi arbejder sammen i faglige teams, hvor vi løser tværgående opgaver i fællesskab og gør hinanden gode. Vi har en hverdag med plads til grin, samarbejde og åbenhed, og vi hjælper hinanden med stort og småt på tværs af teams.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning med CV og eksamensbevis samt eventuelt yderligere relevant materiale via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 4. august 2024.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mia Andersen på telefon 72 37 72 98 eller specialkonsulent Anne Sejerup Fisker på telefon 72 37 22 87.

Vi forventer at holde første samtalerunde torsdag den 8. august og fredag den 9. august 2024. Anden samtalerunde forventer vi at holde mandag den 19. august og tirsdag den 20. august 2024. Der vil indgå en logiktest og en personlighedsanalyse i ansættelsesforløbet.

Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted er Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.

Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé, 8270 Højbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6074726

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet