Bliv product owner i styrelsen for it og læring i Aarhus og led digitaliseringen af undervisningsområdet

dato

Vil du være med til at løfte vores vigtige samfundsopgave med at sætte retning for digitaliseringen af børne- og undervisningsområdet? Har du teknisk indsigt og vil du skabe værdi gennem serviceorienterede løsninger? Så er du måske vores nye Product Owner i Styrelsen for It og Læring (STIL) i Aarhus.



Om rollen

Som Product Owner bliver du en del af et team, som understøtter STILs forretning og de øvrige udviklingsteams ved at levere driftssikre, skalerbare og standardiserede fællesløsninger. Du får ansvar for at planlægge leverancer og skabe fremdrift i tæt samarbejde med dine kolleger i teamet, der pt. består af fire udviklere, en tester, tre forretningsanalytikere og en Scrum Master. Samtidig får du ansvar for at håndtere interessenter og brugere af vores løsninger – både internt i ministeriet og eksternt i sektoren.

Du vil sætte den forretningsmæssige retning for teamet, skabe følgeskab i opgaveløsningen og gå forrest i at sikre tværgående værdiskabelse af løsningerne. Som Product Owner er det også din rolle at forstå forretningens behov og repræsentere forretningen i udviklingsarbejdet. Du kan læse mere om rollen som Product Owner i STIL her.

Dine opgaver vil bl.a. være:

  • Sikre stabile, skalerbare og sikre løsninger og systemer, der understøtter andre systemer i organisationen og lever op til vores behov og strategiske mål
  • Prioritere og planlægge udviklingsopgaver i tæt samarbejde med teamet og relevante interne og eksterne interessenter
  • Skabe, vedligeholde og sikre den rette prioritering af teamets backlog, samt udarbejde og vedligeholde roadmaps og målbilleder for teamets systemer
  • Opnå et solidt kendskab til leveranceområdet, så du kan prioritere og validere udvikling på et velfunderet grundlag
  • Sikre et godt leverandørsamarbejde med STILs udviklingsleverandør.


Vi tilbyder

Hos os får du en central rolle i udviklingen af kritiske systemer, der understøtter styrelsens samlede it-portefølje og interaktion med undervisningssektorens it-systemer.

Du får mulighed for at arbejde med komplekse, teknisk spændende og samfundsvigtige it-løsninger, og du bliver en del af et fagligt stærkt miljø, hvor engagement, samarbejde og kvalitet vægtes højt.

Vores arbejdsforhold er fleksible og du får gode muligheder for både faglig og personlig udvikling.

Om dig

Vi leder efter dig, som har erfaring som Product Owner eller i en lignende rolle, gerne med fokus på backend- eller platformsnære systemer

Derudover forestiller vi os, at du:

  • Har en god teknisk forståelse for it-løsningers opbygning og komplekse problemstillinger og kan skabe gode resultater – gerne fra større digitaliseringsprojekter
  • Er en stærk kommunikator, der formår at formidle komplekse tekniske problemstillinger til både tekniske og ikke-tekniske målgrupper
  • Har erfaring med agile metoder og værktøjer som Scrum, og gerne med rammeværker som SAFe
  • Har et agilt mindset og bidrager aktivt til, at metoderne skaber værdi, læring og fremdrift, og at du har en serviceorienteret tilgang til dit arbejde
  • Har en relevant videregående uddannelse
Vi har store forventninger til både din faglighed og dine samarbejdsevner, men du får samtidig den støtte, du har brug for – blandt andet gennem løbende sparring, kompetente kolleger og relevante efteruddannelsesmuligheder.



Lidt mere om teamet

Du bliver en del af Team Elever og Centrale Komponenter, hvor vi har ansvar for en serviceplatform, som udstiller stabile og sikre services til interne og eksterne aftagere, samt tre fælleskomponenter: Filservice til håndtering af store filer, elevdatabasen som stamdataregister for elevoplysninger og en CPR Broker til adgang til Datafordeleren.



Løn og ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat efter relevant overenskomstaftale i staten. Der vil kunne forhandles tillæg afhængig af erfaring og kvalifikationer. Med de rette kvalifikationer og erfaring kan ansættelse ske på specialkonsulentniveau.

Stillingen ønskes besat snarest muligt og gerne senest den 1. marts 2026.

Ansættelsesstedet er Styrelsen for It og Lærings lokation i Aarhus på adressen Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.



Sådan søger du

Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk i vores rekrutteringssystem via linket i annoncen. Ansøgningsfristen er onsdag den 7. januar 2026.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 3 2026.

Der kan indgå en case i ansættelsesforløbet.



Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Michael Viskum, michael.viskum@stil.dk / +45 89 37 66 14.

Læs mere omkring, hvordan det er at være ansat og få et indtryk af, hvordan det er at være ansat i styrelsen her.



Vi glæder os til at høre fra dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Styrelsen for IT og læring (Aarhus), Lyseng Allé , 8270 Højbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/dcfbe481-e7ff-40fc-99ea-21176559a465

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet