BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du arbejde med kontrol af skattemæssige forhold i nogle af Danmarks største virksomheder? Kunne du tænke dig ansvar, fleksibilitet og mulighed for faglig udvikling? Har du viden om og stor erfaring med dansk og international selskabsskatteret, regnskabsforståelse og revision? Og er du god til at samarbejde og god til at kommunikere, så opgaverne løses i en god dialog med selskaberne og deres rådgivere? Så er det måske dig vi søger til denne nye stilling.
Selskabsskatteret og speciale i beskatning af store selskaber
I vores kontor har vi ansvaret for sagsbehandling og kontrol af store virksomheders skatteforhold, herunder også for pengeinstitutter og realkreditinstitutter. Flere af de store virksomheder indgår i en udvidet samarbejdsform, Tax Governance, hvor vi er i åben dialog med virksomhederne og sammen sørger for, at de afregner rettidig og korrekt selskabsskat.
Du får ansvaret for at kontrollere, at selskabernes skattepligtige indkomst er opgjort korrekt, og betingelserne for at lovgivningen på området er overholdt.
Her er et godt mix af national og international beskatning, fordi selskaberne agerer på tværs af landegrænserne. Så sigter du mod alsidige og spændende skattefaglige problemstillinger, internationale aspekter og en god blanding af selskabsskat, økonomi og jura, er vores kontor et godt match for dig.
Sagsbehandling af selskabsskatteretlige problemstillinger
Din primære opgave vil være sagsbehandling af selskabsskatteretlige problemstillinger, både for finansielle og ikke finansielle selskaber. Sagerne opstår på initiativ fra Skattestyrelsen eller fra virksomhederne.
Vi udsøger virksomheder til kontrol på områder, hvor der vurderes at være en høj risiko for fejl i virksomheders indkomstopgørelse. Herefter består din sagsbehandlingsopgave i at gå i dialog med virksomheden og at kontrollere, om der er fejl i indkomstopgørelsen. Det kræver regnskabsmæssig forståelse og med viden om, hvordan regnskabets tal kan nedbrydes og efterprøves. Desuden kræves det, at de fundne fakta skal kunne vurderes i forhold til relevant lovgivning.
I situationer, hvor virksomheder eller rådgivere henvender sig med et spørgsmål eller en anmodning om genoptagelse af skatteansættelsen, vil der også være sagsbehandling og kontrolopgaver. Du skal være indstillet på at arbejde i et miljø, der er kendetegnet ved høje forventninger til kvalitet og som undtagelsesvist har stramme deadlines.
Nogle sager løses individuelt - dog altid med kvalitetstjek fra en kollega. Andre sager er så komplekse og omfangsrige, at de bedst løses i et team.
Stærk i Selskabsskat, Revision, Regnskab og åben i din dialog
Det er vigtigt, at du har flere års erfaring med dansk og international selskabsskatteret, regnskabsforståelse og revision, herunder også indenfor den finansielle sektor, for at kunne få succes i stillingen.
Du er fagligt velfunderet med en videregående uddannelse i enten økonomi eller jura som f.eks. cand. merc. aud., cand.jur., cand. merc. jur., skatterevisor eller HD-R og gerne kombineret med en Master i skat / erfaringer fra et job i skatteafdelingen i et revisionsfirma, et advokatfirma eller fx et pengeinstitut. Du forstår at omsætte teori til praksis og har deltaget i opgørelse af den skattepligtige indkomstopgørelse for selskaber.
Da opgaverne er komplekse, er det vigtigt at du har en analytiske tilgang til opgaverne og en struktureret arbejdsstil. Du er dynamisk, ansvarsbevidst og kendt for dine evner til at skabe gode relationer med alle.
Du får stor indflydelse på tilrettelæggelsen af din dagligdag, og du får i udstrakt grad mulighed for at dyrke selskabsskatten i et globaliseret område, der er under konstant udvikling og forandring.
Du motiveres af at arbejde i et miljø, der er kendetegnet ved høje forventninger til kvaliteten af dit arbejde. Vi forventer, at du gennem målrettet kommunikation (både mundtligt og skriftligt) kan forklare komplicerede problemstillinger på en enkel og overskuelig måde, da vi er i tæt dialog med selskaber og rådgivere, som ikke nødvendigvis har samme faglige baggrund som os.
Store Selskaber – din nye arbejdsplads
Store Selskaber er en af fire afdelinger i søjlen Selskaber i Skattestyrelsen, der har til opgave at sikre, at de 10.000 største virksomheder betaler den rigtige skat – hverken mere eller mindre.
I kontoret er vi i alt 26 kollegaer. Vi har adskillige års erfaring med at arbejde indenfor kontrol og servicering af de store virksomheder. Vi sætter en ære i at være gode til at kombinere vores viden om skatteregler, revision og regnskab, så vi løser vores opgaver effektivt og med høj kvalitet.
Hos os får du både ansvar, faglig udvikling og balance i dit arbejds- og privatliv. Vi har en åben og god tone med et dejligt socialt samvær. Vi løfter i flok, passer på hinanden og har den nødvendige sparring i alle sager.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 11. oktober 2023. Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Helle Kruse. Send venligst SMS til 72 38 82 14, så ringer Helle tilbage.
Vi holder første runde samtaler den 24. oktober 2023. Der kan evt. indgå en logisk test og en personprofilanalyse i forbindelse med anden runde samtale, der er planlagt til den 1. november 2023. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Tiltrædelse pr. 1. januar 2024 eller efter aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Lyseng Allé 1-3, 8270 Højbjerg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé, 8270 Højbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5915501