Familieindsats med Ventil søger en faglig stærk og fleksibel medarbejder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Familieindsats med Ventil søger en medarbejder til en familierettet indsats i hjemmet, kombineret med mulighed for støtteophold til barnet på institutionen. 

Stillingen er på 37 timer i ugen og ønskes besat 1. januar 2024. 

 

Om Familieindsats med Ventil 

Familieindsats med Ventil tilbyder en målrettet pædagogisk- og praktisk indsats i hjemmet, med mulighed for støtteophold på institutionen for barnet. 

Vores målgruppe er socialt udsatte familier med børn og unge i alderen 3 år op til det 15 år, hvor der vurderes behov for en målrettet og intensiv indsats, for skabe udvikling, stabilitet og trivsel. 

Vores indsats er helheds- og netværksorienteret og arbejder derfor omkring familie og barn, i hjemmet, på institutionen med inddragelse af relevante ressourcepersoner – herunder skole og dagtilbud - med udgangspunkt i, hvad, der kan bidrage til positiv udvikling og stabilitet. Der sker i et tæt samarbejde mellem Familieindsats og Ventil og familierådgiver omkring forældre og barn. 

På Familieindsats med Ventil arbejder vi ud fra Den Helhedsorienterede Arbejdsmodel, som metodisk ramme omkring vores faglighed og indsats. Der arbejdes med afsæt i både generel og specifik viden omkring risiko- og beskyttelsesfaktorer i familiernes liv. 

 

Jobbeskrivelse

Arbejdstiden er delt mellem 20 timer på institutionen i et fast rul, i en 12 ugers vagtplan og 17 fleksible timer, til den familierettede indsats i hjemmet, som du selv planlægger. 

Der er indlagt en høj grad af fleksibilitet i arbejdstiden, hvilket betyder at der er en forventning til 

selvstændig planlægning og strukturering af indhold og tid i forhold dine familier. Du vil indgå i systematisk faglig sparring på dine arbejdsopgaver i forbindelse med faglig vejledning.

 

Kvalifikationer

  • Socialfaglig uddannelsesbaggrund
  • Der har en solid faglig indsigt og viden omkring familier i udsatte positioner
  • Relevant socialpædagogisk erfaring i familie- og netværksarbejde, viden og erfaring om psykiatriske problemstillinger samt familiebehandling
  • Der er indstillet på at modtage kompetenceudvikling i DHA
  • Er struktureret og god til selvstændigt at planlægge og systematisere en varieret arbejdstid, arbejdsopgaver og arbejdsgange
  • gode samarbejdsevner, engagementsdannelse, formidlingsevne skriftligt og mundtligt samt personlig gennemslagskraft
  • erfaring, viden og/eller lyst til at arbejde efter en velbeskrevet metode
  • Du har kørekort

 

Vi tilbyder

  • En udviklingsorienteret og udfordrende arbejdsplads, der vægter kvalitet i opgaveløsningen. 
  • En alsidig hverdag hvor der er mulighed for personlig og faglig udvikling
  • Løbende sagssparring og vejledning
  • At blive en del af Børnecentrets organisation, der bygger på tillid til den enkelte medarbejder, ud fra mindsettet frisættende ledelse
  • Et tværfagligt og tværorganisatorisk samarbejde med Børnecentrets andre døgn- og dagafdelinger
  • Fantastiske omgivelser i et natursmukt område, tæt på skov, strand og by


Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingerne er på 37 timer ugentligt og med tiltrædelse den 1. januar 2024.

Arbejdstiden omfatter dag, døgn og aftenarbejde i hverdagene, samt deltagelse i møder i dagtimerne. Der skal påtænkes både aften- og weekendarbejde.  

Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

I henhold til Aarhus Kommunes gældende regler indhenter vi straffe- og børneattest på alle ansatte.



Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til daglig koordinator Tanja Bagner Fiszman på tbag@aarhus.dk
 


Ansøgning
Stillinger i Aarhus Kommune søges elektronisk. Klik på 'Søg job' nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Ansøgningsfrist: fredag den 24. november 2023.

Samtaler: vi indkalder løbende til samtale
 
 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

24-11-2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Oddervej 249 G, 8270 Højbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5944513

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet