Familieindsats med Ventil søger en faglig stærk og fleksibel socialfaglig medarbejder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du interesse i at arbejde med udsatte børn, deres forældre og netværk – og vil du være med til at gøre en forskel for nogen af de familier og børn, som har det sværest? 

Har du lyst til at bidrage til en stærk teamånd ind i en veletableret personalegruppe samt mod på sammen med dygtige kolleger at være en del af vores indsats, der arbejder systematisk med metode og dokumentation som et fagligt redskab, ud fra en inddragende, samt helheds- og netværksorienteret tilgang?

….. så er nedenstående interessant for dig;

 

Familieindsats med Ventil søger en medarbejder til en familierettet indsats i hjemmet, kombineret med mulighed for støtteophold til barnet på institutionen. 

Stillingen er på 37 timer i ugen og ønskes besat 1. maj 2024. 

 

Om Familieindsats med Ventil 

Familieindsats med Ventil tilbyder en målrettet pædagogisk- og praktisk indsats i hjemmet, med mulighed for støtteophold på institutionen for barnet. 

Vores målgruppe er socialt udsatte familier med børn og unge i alderen 3 år op til det 15 år, hvor der vurderes behov for en målrettet og intensiv indsats, for skabe udvikling, stabilitet og trivsel. 

 

Jobbeskrivelse

Arbejdstiden er delt mellem 20 timer på institutionen i et fast rul, i en 12 ugers vagtplan og 17 fleksible timer, til den familierettede indsats i hjemmet, som du selv planlægger. 

Der er indlagt en høj grad af fleksibilitet i arbejdstiden, hvilket betyder at der er en forventning til selvstændig planlægning og strukturering af indhold og tid i forhold dine familier. 

Vi ønsker, at du kommer til at føle dig velkommen og fagligt godt klædt på, så du vil gennemgå et onboarding forløb ifm. din opstart. Her vil du modtage kompetenceudvikling i Den Helhedsorienterede Arbejdsmodel ved Metodecentret, og modtage intern undervisning i ex. fagsystem og faglige tilgange. Vi følger op med faste opfølgende samtaler og sparring ifm. din opstart, ligesom du vil få en mentor til at sikre din oplæring i afdelingens dagligdag.

Du vil som den del af dit arbejde indgå i systematisk faglig sparring på dine arbejdsopgaver i forbindelse med faglig vejledning. Derudover har vi en fast struktur for supervision, og tæt på ledelse i hverdagen, med fokus på dit og vores fælles arbejdsmiljø.

 

Kvalifikationer

  • Socialfaglig uddannelsesbaggrund
  • Der har en solid faglig indsigt og viden omkring familier i udsatte positioner
  • Relevant socialpædagogisk erfaring i familie- og netværksarbejde, viden og erfaring om psykiatriske problemstillinger samt familiebehandling
  • Der er indstillet på at modtage kompetenceudvikling i Den Helhedsorienterede Arbejdsmodel
  • Er struktureret og god til selvstændigt at planlægge og systematisere en varieret arbejdstid, arbejdsopgaver og arbejdsgange
  • Gode samarbejdsevner, engagementsdannelse, formidlingsevne skriftligt og mundtligt samt personlig gennemslagskraft
  • Erfaring, viden og/eller lyst til at arbejde efter en velbeskrevet metode
  • Du har kørekort 

 

Vi tilbyder

  • En udviklingsorienteret og udfordrende arbejdsplads, der vægter kvalitet i opgaveløsningen. 
  • En alsidig hverdag hvor der er mulighed for personlig og faglig udvikling
  • Løbende sagssparring og vejledning
  • At blive en del af Børnecentrets organisation, der bygger på tillid til den enkelte medarbejder, ud fra mindsettet frisættende ledelse
  • Et tværfagligt og tværorganisatorisk samarbejde med Børnecentrets andre døgn- og dagafdelinger
  • Fantastiske omgivelser i et natursmukt område, tæt på skov, strand og by

 

Løn og ansættelsesvilkår:

Stillingerne er på 37 timer ugentligt og med tiltrædelse den 1. maj 2024.

 

Arbejdstiden omfatter dag, døgn og aftenarbejde i hverdagene, samt deltagelse i møder i dagtimerne. Der skal påtænkes både aften- og weekendarbejde.  

 

Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

 

I henhold til Aarhus Kommunes gældende regler indhenter vi straffe- og børneattest på alle ansatte.

 

Hvis du vil vide mere:

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til daglig koordinator Tanja Bagner Fiszman på telefon 4185 99 92 i tidsrummet 09.00 – 16.00 eller på e-mail tbag@aarhus.dk

 

Ansøgning:
Stillinger i Aarhus Kommune søges elektronisk. Klik på 'Søg job' nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

 

Ansøgningsfrist: fredag den 21. marts 2024

 

Samtaler: Forventes afholdt den 26. marts i tidsrummet 09.00 – 16.00

 


 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

21-03-2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Oddervej 249 E, 8270 Højbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6013817

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet