BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Trives du i en organisation i udvikling med en stor kontaktflade og mange samarbejdspartnere? Kan du fastholde overblikket i en hverdag med komplekse opgaver og sikre, at hele holdet kommer godt i mål? Er du udviklingsorienteret, og brænder du for grøn omstilling og digitalisering? Så er Midttrafik måske lige præcis noget for dig.
Midttrafiks formål er at levere god kollektiv trafik til borgerne i Region Midtjylland i samarbejde med ejerne - regionen og kommunerne - og med de private vognmænd. Det er vores opgave at sikre god sammenhængende kollektiv trafik for pengene til kunderne, så det bliver så let som muligt at rejse med offentlig transport i Region Midtjylland.
Midttrafik er et fælleskommunalt trafikselskab, som ledes af en politisk bestyrelse og beskæftiger ca. 130 ansatte, der sætter pris på en spændende arbejdsdag med en stor kontaktflade til kunder og samarbejdspartnere. Midttrafik er en organisation i konstant udvikling, hvor hverdagen er præget af opgaver og krav og et stærkt fagligt inspirerende miljø.
Du kan læse mere om organisationen og strategiplanen på Midttrafiks hjemmeside.
Opgaven
I afdelingen Kontrakter i Midttrafik gennemfører vi udbud og kontraktopfølgning. Som funktionsleder for afdelingen kræver det stærke formidlingskompetencer og tillidsvækkende samarbejdsevner, så du kan oversætte ejernes udbudskrav og sikre leverandørernes forståelse og opfyldelse af kravene.
Afdeling for Kontrakter varetager foruden kontrakter mellem region, kommuner og leverandører også kontrakter på tværs af Midttrafik. Det kræver god indsigt i Midttrafik som organisation og forretning, hvilket kræver en person med et højt drive, evnen til at uddelegere og øje for at optimere procedurer og ressourceudnyttelse, så man undgår unødigt pres i afdelingen.
Den nye funktionsleder bliver nærmeste leder for en fagligt kompetent og selvkørende afdeling, der trives med frihed under ansvar. Her er der brug for en leder, der kan agere tillidsfuldt i mellemleddet mellem den kommunikation og de opgaver, der går ind og ud af afdelingen, så det faglige team primært kan bruge deres tid og kræfter på at sikre en høj kvalitet i sagsbehandlingen.
Funktionslederen bliver en del af ledergruppen, hvilket indebærer et betydeligt samarbejde med direktionen, hvor det forventes, at du bliver en medspiller i den tværgående ledelse af Midttrafik, sikrer ledelsesmæssig implementering i egen afdeling og aktivt byder ind med ideer og bidrager til udviklingstiltag, der kan styrke organisationen fremadrettet.
Om dig
Som funktionsleder kommer du til at varetage kommunikationen med mange forskelligartede interessenter, hvorfor det er helt centralt, at du kan aflæse modtageren og tilrette din kommunikation derefter, uanset om det er i indstillinger til bestyrelsen, henvendelser fra kommunen eller i dialogen med leverandører og vognmænd. Det kræver solide relationelle kompetencer og evnen til at begå sig i og pleje et netværk af interessenter med forskellige interesser og behov.
Det forventes, at du som leder kan arbejde selvstændigt, er selvkørende og tør træffe beslutninger på alle de interne anliggender i afdelingen, som ikke kræver politisk bevågenhed. Det kræver en forståelse for, hvornår det er nødvendigt at inddrage andre, og hvordan de skal inddrages, samtidig med at der sikres et tilstrækkeligt informationsflow til medarbejdere, økonomichefen og øvrige samarbejdspartnere.
Midttrafik har gennem en årrække arbejdet målrettet med grøn omstilling og en mere miljøvenlig kollektiv trafik gennem udbud af bustrafik og flextrafik. Dette har en anselig indflydelse på organisationens kontraktafdeling, hvorfor den nye funktionsleder gerne har viden og interesse for bæredygtighed og grøn omstilling. Digitalisering er ligeledes blevet et grundvilkår i det administrative arbejde i Midttrafik med henblik på at sikre en kontinuerlig optimering og effektivisering af driften, hvorfor det vil være en fordel med en funktionsleder, der har erfaring med både digitalisering og forandringsledelse.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- Har erfaring med udbud og kontraktbehandling - dog ikke nødvendigvis den juridiske del - særligt i kommunalt eller regionalt regi.
- Er udviklingsorienteret med øje for, at det vi ”plejer” at gøre, ikke nødvendigvis er det, som vi bør gøre.
- Har politisk tæft og relationelle kompetencer
- Er robust og evner at stå fast, også når vinden blæser.
Andet
Arbejdstiden udgør i gennemsnit 37 timer ugentlig med fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så jobbet kan kombineres med et aktivt familie- og fritidsliv.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
Tiltrædelse 1. januar 2024.
Ansøgningsfrist: mandag den 23. oktober 2023
MUUSMANNS hjemmeside: https://muusmann.career.emply.com/ad/funktionsleder-til-afdeling-for-kontrakter-midttrafik/cnxfih
Kontakt gerne partner i MUUSMANN, Carsten Søgaard, på tlf. 30 30 28 81 eller økonomichef, Lone Litvak, på tlf. 87 40 82 92.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Midttrafik, Søren Nymarks Vej, 8270 Højbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5913411