Har du et skarpt blik for analyse, kontrol og data? Så har vi en stilling, du selv er med til at videreudvikle

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du klar på at udvikle din faglighed i krydsfeltet mellem kontrol, analyse, compliance og driftsudvikling? Motiveres du af at gennemskue kompleksitet, afdække risikoområder og udtænke effektive løsninger? Vil du ind i en organisation, der prioriterer ordentlighed og balance mellem job og fritid? Så kan du sikkert se dig selv hos os.

Du får indflydelse på både udvikling og drift
Du får stor indflydelse på selv at udvikle stillingen og de værktøjer, vi arbejder med. Dermed får du fra start fokus på videreudvikling parallelt med driften. Det er altså en mulighed for at bringe dine ideer og metoder i spil, så din indsats matcher de strukturer, rutiner og metoder, vi arbejder med.

Du skal reflektere over årsagssammenhænge og være god til fx at spotte, hvornår uhensigtsmæssige konsekvenser af en handling et givet sted, får indflydelse på andre forhold.

Kompleksitet og optimering
Vores ansvar er at sikre, at indberetninger om betalingsdata, fra fx pengeinstitutter og fintech virksomheder, er korrekte og indberettes rettidigt. Behovet for kontrol er stigende og derfor er vi på udkig efter en videbegærlig, udviklingsorienteret og struktureret kollega, der kommer til at arbejde med kontroller og optimering af vores opsætning for kontroller.

Opgaverne løser du oftest på kontoret, med sparring og hjælp fra din leder og kolleger. Du kommer også til at holde møder med eksterne relationer og deltage på kontrol i virksomheder. Her får du brug for din situationsfornemmelse, da du skal navigere i forskellige situationer og typer af mennesker og virksomheder. Det forudsætter, du fremstår professionel, myndig og som en god repræsentant for Skattestyrelsen. Du får berøring med både store finansielle virksomheder og mindre fintech virksomheder.

Kan du gennemskue data og transaktioner?
Vi forventer først og fremmest, at du kan arbejde analytisk og ud fra væsentlighed og risiko. Vi forestiller os, at du har nogle års relevant erhvervserfaring og at din faglighed består af erfaring fra den finansielle sektor eller revisorbranchen. Det kan også være fra en stilling i en virksomhed, hvor du har fået erfaring med compliance, analyse og kontrol.

Det vigtige for os er, hvordan du er i stand til at bruge dine evner. Men din uddannelsesmæssige baggrund kan være som cand.scient.pol., cand.merc.aud., cand.merc.jur, HD (R), skatterevisor eller lignende. Du kan også være finansøkonom, have en diplomuddannelse eller en professionsbachelor indenfor regnskab, økonomi, finans.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • er selvkørende og tager ansvar
  • kan strukturere og prioritere dine opgaver
  • er nysgerrig, modig og opsøgende
  • har en solid IT-forståelse og er rutineret i brug af Excel.
Vi har noget at tilbyde
Du vil møde 20 fagligt stærke kolleger, der prioriterer, at både job og det sociale går op i en højere enhed. Vi har forskellige styrker og hjælper hinanden på tværs, for at sikre, at vi kommer i mål. Du får rig mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt i kraft af dine opgaver, men også fordi vi har et omfattende uddannelsestilbud.

Fleksibilitet og frie rammer er i højsædet, så du får den optimale balance mellem arbejdsliv og privatliv med stor indflydelse på, hvordan du planlægger din arbejdsdag. Vi er i et område, der udvikler sig hurtigt, hvilket naturligvis også vil præge din udvikling.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send os en ansøgning, hvor du præciserer din motivation og dit match til stillingen, sammen med et detaljeret CV. Derudover dokumentation for uddannelse samt andet relevant materiale. Send det senest tirsdag den 2. april 2023 kl. 10.00 via linket ”Søg stillingen”.

Hvis du har spørgsmål med hensyn til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Ebbe Alvin Sørensen på 72 38 98 64.

Vi planlægger at holde samtaler 4. og 5. april, og evt. løbende op til ansøgningsfristen. En eventuel anden samtalerunde forventer vi bliver 15. og 16. april, og kan indeholde en personprofilanalyse, en logisk test og en case. Forventet tiltrædelse 1. juni 2024.

Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil være Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg

Få gode tips til din ansøgning og læs mere om ansættelse i Skattestyrelsen på www.sktst.dk/job

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé, 8270 Højbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6009405

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet