Hvad siger du til at surfe på nettet, mens du passer dit arbejde? Vil du fordybe dig i e-handel, streaming og onlinespil?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Du læste rigtigt. I denne stilling hos Skattestyrelsen i Aarhus består dit arbejde bl.a. i at surfe på nettet, for at indsamle viden om de virksomheder, vi skal kontrollere. Har du erfaring med regnskab, revision eller jura, en god portion nysgerrighed og vil du arbejde med e-handelsplatforme? Så er det dig, vi søger.

Fremtidssikret stilling i en spændende enhed
Lovgivning og teknologi udvikler sig hurtigt. E-handel vækster, så behovet for at kontrollere internationale virksomheders handel over grænserne øges. Du kommer til at opspore og kontrollere virksomheder, der sælger varer eller elektronisk leverede ydelser som fx streamingtjenester og onlinespil til danske forbrugere. I takt hermed udvikler din faglighed sig løbende.

Dit team og dine opgaver
Du bliver en del af et team, der arbejder med kontrol af udenlandske internetvirksomheders momsregistrering og deres momsangivelser til Danmark.

Dine opgaver bliver blandt andet at:

  • indsamle oplysninger
  • kommunikere med virksomhederne og deres repræsentanter
  • kontrollere regnskabsdata
  • kontrollere, om der skal momsregistreres og betales moms i Danmark
  • udarbejde momsopgørelser i Excel
  • udarbejde sagsfremstillinger og træffe afgørelser.
Du får stor selvstændighed, faglig sparring og samarbejde, ligesom du deltager aktivt i udviklingen af vores processer og metoder.

"At være en del af Registrering og e-handel i Aarhus har levet op til mine forventninger og mere til. Fra start får man ansvar og en vedvarende opadgående læringskurve, både mht. lovgivning og teknologi. - siger fuldmægtig Caroline Emilie Erfurt-Hansen og fortsætter: "Du bliver hurtigt en del af en enhed med gode værdier, et godt fællesskab og hvor der altid er plads til faglig sparring!"

Teamet er specialiseret i kontrol af udenlandske internetvirksomheder og giver dig den nødvendige faglige ballast. Vi har gode erfaringer med sidemandsoplæring og løbende sparring, så du får en grundig introduktion til diverse fagspecifikke systemer, procedurer og arbejdsgange.

Din tilgang til jobbet
Du har de grundlæggende færdigheder indenfor regnskab, revision eller jura. Derudover vurderer vi, om du arbejder systematisk og vedholdende, forstår komplekse problemstillinger, prioriterer skarpt, kan vurdere hvornår en sag er tilstrækkeligt belyst og om du er en dygtig formidler.

Måske har du en relevant uddannelse som fx cand.merc.aud., cand.merc.jur, HD (R), skatterevisor eller lignende. Du kan også have en diplomuddannelse, en finansøkonomuddannelse eller en professionsbachelor indenfor regnskab, økonomi, finans eller tilsvarende. Det er en fordel, hvis dette er kombineret med nogle års relevant erhvervserfaring, men du kan også sagtens være nyuddannet. Det vigtigste er, at du er ivrig efter at lære og går positivt og engageret til opgaverne.

Herudover forventer vi, at du har:

  • regnskabsmæssig forståelse
  • kendskab til brugen af Excel
  • en god forståelse for systemsammenhænge og dataflow
  • blik for den digitale udvikling på internettet
  • flair for it og dataanvendelse generelt.
  • kommunikerer godt mundtligt og skriftligt.
Vi har noget at tilbyde dig
Du vil møde 20 fagligt stærke medarbejdere, der prioriterer, at både job og det sociale går op i en højere enhed. Vi har forskellige styrker og hjælper vi hinanden på tværs, for at sikre, at vi kommer i mål. Du får rig mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt i kraft af dine opgaver, men også fordi vi har et omfattende uddannelsestilbud.

Vi lægger vægt på god trivsel og en uhøjtidelig og humoristisk omgangstone, har respekt for hinandens forskelligheder og finder gode løsninger. Fleksibilitet og frie rammer i højsædet, så du får den optimale balance mellem arbejdsliv og privatliv med stor indflydelse på, hvordan du planlægger din arbejdsdag. Vi er i et område, der udvikler sig hurtigt, hvilket naturligvis også vil præge din udvikling.

”E-handel udvikler sig stadig mere og det er interessant, fordi det også sker over landegrænserne og dermed får stillingen det internationale perspektiv.” siger funktionsleder Ebbe Alvin Sørensen og tilføjer. ”Da vores opgave er at sikre, at udenlandske virksomheder betaler den korrekte moms til Danmark, er det lidt af et detektivarbejde, du bliver sat på. Derfor er det naturligvis tilladt at surfe meget på nettet i arbejdstiden, når du skal kontrollere både de registrerede og uregistrerede internetvirksomheder.”

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send os en ansøgning, hvor du præciserer din motivation og dit match til stillingen, sammen med et detaljeret CV. Derudover dokumentation for uddannelse samt andet relevant materiale. Send det senest tirsdag den 2. april 2023 kl. 10.00 via linket ”Søg stillingen”.

Hvis du har spørgsmål med hensyn til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Ebbe Alvin Sørensen på 72 38 98 64.

Vi planlægger at hole samtaler 4. og 5. april, men holder evt. også samtaler løbende op til ansøgningsfristen. En eventuel anden samtalerunde forventer vi bliver 15. og 16. april, og kan indeholde en personprofilanalyse, en logisk test og en case. Forventet tiltrædelse 1. juni 2024.

Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil være Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg

Få gode tips til din ansøgning og læs mere om ansættelse i Skattestyrelsen på www.sktst.dk/job

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé, 8270 Højbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6009433

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet