BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ser du digitalisering som en forudsætning for en mere effektiv, sikker og brugervenlig opgaveløsning? Vil du stå i spidsen for det kontor, der er ansvarlig for Toldstyrelsens digitale forretningsudvikling og data governance? Og er du samtidig en dygtig leder, der formår at udstikke retning og bringe medarbejdernes faglighed i spil? Så er du måske vores nye kontorchef.
Bidrag til udvikling og vedligeholdelse af Toldstyrelsens driftsprocesser
Digital udvikling er et fokusområde for Toldstyrelsen. Det betyder, at øget brug af data og innovative løsninger er en del af rammerne for vores arbejde.
Kontoret Forretningsudvikling skal gennem solid forretningsindsigt og forståelse af Toldstyrelsens kerneopgaver drive styrelsens digitale forretningsudvikling. Forretningsudvikling har derudover til opgave at monitorere, udvikle og vedligeholde forretningsprocesser og varetage forretningsopgaver og tværgående styring for de fagsystemer, som Toldstyrelsen anvender. Det betyder, at kontoret har en central funktion med hensyn til fælles leverancestyring af processer og systemer og skal have ekspertise inden for metoder, standarder og koordinering af systemanvendelsen.
Kontoret består af 35 specialiserede medarbejdere fordelt på to lokationer i hhv. Højbjerg og Køge.
Forretningsudvikling indgår i et tæt samarbejde med Porteføljestyring, datakontoret og styrelsens øvrige enheder om opgaveløsningen og driftsoptimering og har samtidig et tæt samarbejde med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST), som er ansvarlig for it- og dataunderstøttelsen i hele Skatteforvaltningen. Kontoret varetager den primære kontakt til systemejerne i UFST om fagsystemer og tekniske udviklingsprojekter.
Sammen med kontorets anden leder får du ansvaret for:
- faglig ledelse og personaleledelse af kontorets medarbejdere
- at sikre, at medarbejdernes faglige kompetencer kommer bedst muligt i spil
- at sikre et tæt samarbejde med Toldstyrelsens enheder om digital forretningsudvikling og driftsoptimering
- at varetage Toldstyrelsens forretningsbehov ved it-udvikling i et tæt samarbejde med UFST
- implementering og forankring af data governance og dataejerskab i tæt samarbejde med datakontoret.
Strategisk stærk og erfaring med digital forretningsudvikling
Du har både erfaring med at drive større it-projekter og ledererfaring. Du kan dokumentere tydelige resultater inden for digital forretningsudvikling og har også erfaring med driftsoptimering, udvikling og effektivisering af processer – gerne fra en politisk styret organisation.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- er analytisk og strategisk stærk
- kan se på tværs og kortlægge, om processer fungerer, og hvor yderligere digitalisering kan understøtte effektiv og sikker opgavevaretagelse
- har erfaring med data governance og dataejerskab
- kan se potentialet i eksisterende systemer og udviklingen af dem
- har en god forretningsforståelse og kan sætte dig ind i forretningsområdernes behov og dagligdag for på den måde at kunne optimere driftsprocesserne via digitale løsninger
- kan skabe tillidsfulde relationer.
Vi understøtter en international samfundsopgave
Toldstyrelsen bygger på en kultur præget af faglighed, ansvar, samarbejde og udsyn, hvor medarbejdere er kompetente og engagerede, og hvor nærværende ledere tager fagligt ansvar, sætter retning og prioriterer.
Styrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I staben arbejder vi hver dag ambitiøst på at understøtte styrelsens kerneopgaver, og vi samarbejder på tværs af hele organisationen om konstruktive løsninger. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 3. november 2024. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Kongen.
Har du spørgsmål med hensyn til stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør for Stab Tina Foged på telefon 72 37 35 58 fra uge 43 på hverdage kl. 8-9.
Vi forventer at holde første samtalerunde mandag den 11. november 2024. Anden samtalerunde forventer vi at holde onsdag den 20. november 2024. Der vil indgå en personprofilanalyse og en logisk test i ansættelsesforløbet.
Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.
Du skal være opmærksom på, at din ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT og opretholde denne sikkerhedsgodkendelse under din ansættelse i stillingen. Sikkerhedsvurderingen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af PET.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er enten Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg eller Carlsensvej 8, 4600 Køge. Uanset arbejdssted skal du ugentligt kunne møde fysisk på begge lokationer.
Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé, 8270 Højbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6130357