Kontorchef til styring af national toldbehandling og varekontrol hos Toldstyrelsen

dato

Er du en tydelig leder med tolderfaring, der kan få drift, udvikling og løbende optimering til at gå op i en højere enhed? Vil du stå i spidsen for et nyt kontor, der løser nationale sagsbehandlingsopgaver og samtidig styrer den samlede varekontrols opgaveløsning, og kan du anvende din juridiske toldfaglighed til at sikre, at lovgrundlaget omsættes til gode løsninger? Så er du måske den kontorchef, vi søger.

Understøt effektiv drift og styring af dansk toldbehandling og varekontrol
Tværgående Varekontrol er et nyt kontor, der varetager centraliserede toldbehandlingsopgaver og sager om kopivarer og lavværdiforsendelser, løser opgaver i relation til samarbejdet med andre myndigheder og styrer varekontroldriften i samarbejde med varekontrollens driftsenheder.

Desuden bidrager kontoret til at sikre, at Toldstyrelsen løbende kan tilpasse sig samfundets udvikling, særligt med hensyn til det øgede fokus på told og toldkontrol. Det gør kontoret ved at levere sagsbehandling og styring, der bidrager til effektiv varekontrol på grænsen.

Som kontorchef får du ansvaret for at:

  • sikre tværgående driftsledelse og -styring af varekontrollen
  • sikre gode sagsgange og processer, og at deadlines overholdes
  • sikre, at medarbejdernes kompetencer og faglighed kommer bedst muligt i spil
  • bidrage til strategisk prioritering af kontrolindsatsen med fokus på aktuelle risikokriterier.
Kontoret vil være forankret i Højbjerg, hvor Toldstyrelsen har sit hovedkontor, men vil have medarbejdere på lokationer i hele landet, og du skal derfor være indstillet på en del rejseaktivitet. De daglige personale- og ledelsesmæssige opgaver varetages i samarbejde med en funktionsleder med ansvar for teamet IPR og Lavværdi samt en-to souschefer.

Du vil referere til underdirektøren for Varekontrol og bliver en del af en større ledergruppe, der samlet har ansvaret for Toldstyrelsens varekontrol i hele landet. Du får en bred berøringsflade internt i organisationen, men også eksternt på tværs af faggrænser, myndigheder og organisationer.

Anerkendende leder med stor faglig indsigt
Vi forestiller os, at du er uddannet cand.jur. eller lignende og har formel ledelseserfaring, gerne inden for det toldfaglige område. Du kombinerer din toldfaglige og juridiske ledelseserfaring med en god forståelse af politisk styrede organisationer og processer.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • er tydelig og anerkendende i din ledelsesstil, hvor du tør stille krav til medarbejderne, samtidig med at de kan regne med din opbakning
  • er en nærværende leder, også for medarbejdere, som du ikke deler daglig lokation med
  • er opmærksom på forandringer og agerer hurtigt for at opnå resultater og sikre fremdrift
  • stiller dig i spidsen for at skabe en effektiv drift
  • kan etablere og fastholde tætte samarbejdsrelationer på alle niveauer
  • er en holdspiller, der bidrager til en åben og tillidsfuld samarbejds- og ledelseskultur, hvor dialog, fælles retning og gennemsigtighed vægtes højt.
Vi sikrer effektiv toldkontrol
Toldstyrelsen bygger på en kultur præget af faglighed, ansvar, samarbejde og udsyn, hvor medarbejdere er kompetente og engagerede, og hvor nærværende ledere tager fagligt ansvar, sætter retning og prioriterer.

Styrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I kontrolenhederne arbejder vi hver dag på at sikre det danske samfund mod ulovlige og farlige varer og på, at virksomheder og borgere betaler den korrekte told. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 25. november 2025. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Kongen.

Har du spørgsmål med hensyn til stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør for Varekontrol Louise Ingerslev Andersen på telefon 72 37 55 32. Send en sms på forhånd for at aftale tidspunkt.

Vi forventer at holde første samtalerunde mandag den 1. december og anden samtalerunde mandag den 8. december 2025. Der vil indgå en logisk test og en personlighedsanalyse i ansættelsesforløbet.

Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.

Tiltrædelse hurtigst muligt og senest 1. februar 2026.

Du skal være opmærksom på, at din ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde denne sikkerhedsgodkendelse under din ansættelse i stillingen.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.

Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé, 8270 Højbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-11-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/b79c037b-20cb-40c9-a90c-3c97e91a7e08

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet