Kontrolmedarbejder med god regnskabsforståelse til kontrol af selskabers indeholdelse af udbytteskat – Aarhus

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du interesse for selskaber og selskabers udlodning af udbytte? Vil du være med til at sikre, at selskaber foretager korrekt indeholdelse af udbytteskat. Og har du lyst til at være en del af et område med udviklingsopgaver og årlige kontroller? – så er du måske vores nye kollega i Udbytteskat i Skattestyrelsen Aarhus.

Vi søger lige nu en dygtig kontrolmedarbejder til Udbytteområdet. Kontrolarbejdet består af regnskabs- og dokumentgennemgang, samt analyser og databehandling. Der vil også være kontrol af udlodninger til danske og udenlandske personer og selskaber.

Dine primære opgaver i kontrolprojektet:

  • Udsøgning og visitering
  • Skatteretlige vurderinger af skattepligtig/skattefri udbytte
  • Kontrol af korrekt indeholdelse af udbytteskat
  • Korrekt angivelse af udbytte og udbytteskat
  • Indkaldelse og gennemgang af dokumentationsmateriale
  • Generel sagsbehandling
Herudover vil der være udviklings- og effektiviseringsopgaver, der kræver at du tænker ud af boksen og samarbejder på tværs internt i organisationen.

Du får et arbejde, der varierer mellem stor selvstændighed, faglig sparring og samarbejde med kollegaer, da opgaverne vil bestå af sagsbehandling, der kræver selvstændig håndtering og vurdering samt besvarelse af diverse henvendelser.

Der vil være mulighed for at være med til at kvalitetssikre og præge tilrettelæggelsen af arbejdet.

Du trives med administrativt arbejde, og du ønsker at gøre en samfundsmæssig forskel, hvor du bidrager til sikring af fundamentet for finansiering af det danske samfund.

Det store kørekort i regnskab og skat samt en professionel tilgang
Du har en uddannelsesmæssig baggrund som fx cand.merc. aud. HD-Regnskab, skatterevisor, diplom i skat, professionsbachelor i skat, eller opnået relevant erfaring fra en lignende stilling.

Med din faglighed skal du kunne gennemskue opgaver præget af kompleksitet, og vurdere om der er forhold, som kræver ekstra fokus, for at sikre korrekt sagsbehandling. Vi forventer, at du har en veludviklet sans for detaljer og kan se forskelle i sager der ellers ligner hinanden. Du går til dine opgaver med stor grundighed og din tilgang er undersøgende.

Du skal som minimum være i stand til at læse og forstå et regnskab og have interesse for selskabsstrukturer.

Kendskab til det finansielle område, værdipapirer og/eller skatteområdet vil anses som en fordel. Du har erfaring med de forvaltningsretlige sagsbehandlingsregler og forstår det juridiske sprogbrug – eller du har evnerne til at opbygge de faglige kompetencer, der kræves.

Du er god til at kommunikere, og du kan udtrykke dig klart og præcist i skrift og tale både på dansk og engelsk.

Fællesskabsfølelse og dedikerede kollegaer
Du kan se frem til at blive en del af et engageret arbejdsmiljø, der er præget af samarbejde og viljen til at lykkes. Du får både mulighed for at samarbejde internt med de øvrige dele af Skattestyrelsen og eksternt med selskaber samt den finansielle sektor. Kulturen i afdelingen er båret af høj faglighed og en uformel omgangstone.

Du vil indgå i et prioriteret introduktions- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne. Du vil ligeledes blive tilknyttet en ”makker”, som er en erfaren kollega, der hjælper dig i din oplæringsperiode.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest 2. januar 2024. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Maja Borum Holm. Send venligst SMS på telefon 72 37 15 67, så ringer Maja tilbage.

Der kan i forbindelse med rekrutteringsforløbet blive anvendt personligheds- og logiktest. Ansættelsessamtaler afholdes dem 10. januar 2024. Der kan indgå en logisk test og en

personanalyse i ansættelsesforløbet. Evt. anden runde samtaler afholdes den 17. januar 2024. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Tiltrædelse pr. 1. marts 2024.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé, 8270 Højbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5952878

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet