Pædagog søges til spændende stilling på behandlingsinstitutionen Ydungården

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en faglig ambitiøs og dedikeret pædagog, til en spændende og udfordrende fast stilling på 37 timer pr. 1. juni 2024, eller gerne før. 

Vi søger en medarbejder med faglig stolthed, viden om, og erfaring med at arbejde med udsatte børn, som har omfattende adfærds- og trivselsproblemer. Børnene på Ydungården bliver anbragt på baggrund af omsorgssvigt, heraf tilknytningsforstyrrelser og udviklingstraumer. Vi forventer, at du har lyst til at bidrage til en stærk teamånd, og til at være en aktiv aktør i videreudviklingen af Ydungården til en specialiseret miljøterapeutisk- og socialpædagogisk behandlingsindsats. 

Det er et til tider krævende arbejde, som kalder på, at man har lyst til at arbejde med sig selv og sin egen faglige og personlige udvikling, herunder Ydungårdens faglige metoder. 

For at du kommer til at føle dig velkommen og fagligt godt klædt på, vil du gennemgå et 14-dages onboarding forløb. Vi følger op med faste opfølgende samtaler og sparring ifm. din opstart, ligesom du vil få tilknyttet en mentor til at sikre din oplæring i husets dagligdag. Derudover har vi en fast struktur for løbende sparring og supervision, og tæt på ledelse i hverdagen, med fokus på dit og vores fælles arbejdsmiljø. 

Igennem din ansættelse på Ydungården vil du modtage kompetenceudvikling inden for miljøterapi, DHA og andre metoder. Derudover vil du også som en del af vores tilknytning til Børnecentret, løbende have mulighed for yderligere kompetenceløft og efteruddannelse via udbudte kurser, faglige oplæg og seminarer mv. 

 

Om Ydungården

Ydungården åbnede for to år siden, som en del af Børnecentrets døgnområde, i Aarhus Kommune. Hvis vi selv skal sige det, har vi en af Aarhus bedste beliggenheder i et natursmukt område, tæt på skov, strand og by 

Ydungården er en behandlingsinstitution, hvor barnet forventes at bo i en kortere periode (ca. 1-3 år), for efterfølgende at kunne overgå til en længerevarende og blivende anbringelse barndommen ud. Vi er godkendt til 8 pladser, som er delt op i tre teams, med 2 – 3 børn i hver. Ydungården tager imod børn i alderen 3 år og frem til det fyldte 15 år. I øjeblikket er vores børnegruppe 7 – 13 år.

Ydungården modtager normalt begavede, omsorgssvigtede børn, som er inde i en alvorlig fejludvikling. Børnene kan have diagnoser, og diagnoseligende adfærd, hvor det er uklart om barnets adfærd er en reaktion på de vilkår, barnet er vokset op i. Indsatsens formål er derfor at forstå barnets adfærd, som et symptom på noget som skal forstås, for at vi kan hjælpe barnet ind i en sund udvikling. 

Vi arbejder fleksibelt med barnets behandling, som tilpasses barnets problemkompleks og udviklingsniveau, hvor ”Forståelse er nøgleordet” - Ydungårdens faglige fundament er baseret på Lars Rasborgs tilgang til at forstå adfærd, herunder metoden jeg-støtte og spejling, samt enhedsmodellen. Vi har et fortsat tæt samarbejde med Lars Rasborg om den fortsatte kompetenceudvikling og udvikling af Ydungården

 

Den Helhedsorienterede Arbejdsmodel - DHA

Ydungården har indgået et samarbejde med Metodecentret omkring implementering af Den Helhedsorienterede Arbejdsmodel (DHA), som er en systematisk analysemodel- og dokumentationsmetode, der bygger på grundighed og kvalitetssikring af behandlingsarbejdet ved også at være datafunderet. DHA-modellen og vores miljøterapeutiske forståelsesramme er den gennemgående metode som vi arbejder med fra anbringelsens start, hvor der laves grundig analyse af barnets udfordringer og miljøernes risiko-og beskyttelsesfaktorer som danner udgangspunktet for det enkelte barns behandlingsplan som efterfølgende systematisk justeres.

Du vil modtage systematisk faglig sparring på DHA-arbejdet ved faste faglige vejledninger og teamsupervision, og sammen med dit team vil du kontinuerlig være med til at identificere eventuelle barrierer, justere tiltag og aktuelle delmål for at målrette arbejdet med at skabe positiv udvikling for børnene i teamet. 

Du vil deltage i kompetenceudvikling i et årshjul med seminarer, vidensboost og faglige udviklingssamtaler. Vi tror nemlig på, at høj faglighed og oplevelse af mestring af de faglige opgaver skaber kvalitet og arbejdsglæde, og at dette samtidig kommer børnene til gavn. 

 

Om opgaverne

  • det daglige pædagogiske behandlingsarbejde på afdelingen, herunder at sikre en struktureret hverdag og understøtte arbejdet med barnets individuelle tilrettelagte behandlingsplan 
  • praktiske opgaver i relation til kontaktpædagog opgaven og hverdagen på institutionen 
  • målrettet skriftlig dokumentation i dagbogssystemet ud fra indsats- og behandlingsplansmål, herunder udarbejdelse af månedsstatus (DHA) og opfølgende status på indsatsen i ”barnets plan”
  • deltagelse i jævnlige personale, teams og behandlingsmøder med eget team, psykolog og koordinator
  • facilitere, og forberede opfølgningsmøder med myndighedsrådgiver og deltage i ind- og udskrivningsmøder, samt tæt samarbejde/møder med skole/dagtilbud og andre relevante samarbejdspartnere

 

Vi forventer

  • at du har en uddannelsesbaggrund som pædagog (eller evt psykolog) med relevant erfaring fra pædagogisk arbejde på døgninstitutionsområdet 
  • at du besidder en solid faglig indsigt og viden om børn og unge med adfærds- og trivselsproblemer, herunder særligt tilknytningsforstyrrelser og udviklingstraumer
  • at du har en mentaliserende og anerkendende tilgang, men at du også kan være i ”modvind” og arbejde ressourcefokuseret, og være vedholdende på trods af børnenes modstand kan være stor, og at deres udvikling sker med mikroskridt.
  • at du er ambitiøs – men også en udpræget teamplayer – med gode samarbejdsevner og engagement, men også er handlings – og løsningsorienteret i såvel teamsamarbejdet som i arbejdet med børnene 
  • at du er villig til i at indgå i en personlig og faglig udvikling, herunder deltage i kompetenceudvikling, og kan se dig selv i at arbejde med at integrere det terapeutiske i miljøet og det pædagogiske arbejde.
  • at du vil tage aktiv del i feedback processer og modtage supervision
  • at du er indstillet på at dygtiggøre dig og modtage kompetenceudvikling, særligt i miljøterapi og DHA.
  • at du besidder gode skriftlige evne og/eller har lyst til at udvikle disse, da faglig skrivning og dokumentation er en vigtig del af jobbet
  • at du har et gyldigt kørekort, da kørsel også er en del af jobbet. Vi har flere biler til rådighed.

 

Vi tilbyder dig:

  • grundig introduktion til arbejdsopgaverne- og til din nye arbejdsplads
  • et fagligt spændende og udviklende miljø i en ny forholdsvis ny institution med to år på bagen, hvor der er gode muligheder for at være med til at videreudvikle arbejdspladsen
  • tæt ledelse og kollegial sparring i hverdagen med en personalegruppe, der støtter og hjælper hinanden, og hvor temadage, kurser og fælles sociale arrangementer vægtes højt
  • en stor velfungerende organisation – Børnecenteret - med masser af specialer og kompetencer til rådighed, fokus på høj faglighed og udvikling heraf, og hvor frisættende ledelse praktiseres og udleves med stor tillid, inddragelse og opbakning til medarbejderne

 

Løn og ansættelsesvilkår:

Stillingen er på 37 timer med tiltrædelse snarest muligt, og senest den 1. juni 2024. 

 

Arbejdstiden omfatter dag-, aften- og døgnvagter, og vagter hver 2 – 3 weekend, i et 12 ugers rul. Der skal påtænkes deltagelse i relevante møder i dagtimerne, faglige arrangementer og temadage. 

 

Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

 

Hvis du vil vide mere:

Du kan få flere oplysninger om jobbet ved at kontakte koordinator Dennis Glavind Jacobsen den 20-21 og 24 november i tidsrummet kl. 13.00 – 16.00 på telefonnummer 51 57 61 66 eller e-mail degj@aarhus.dk.

 

Ansøgning:

Stillinger i Aarhus Kommune søges elektronisk. Klik på 'Søg job' nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning. 

Klik på 'Søg job' nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

 

Ansøgningsfrist: tirsdag den 23. april 2024

Samtaler: fredag den 26. april 2024


 

 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

23-04-2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Oddervej 249 E, 8270 Højbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6030809

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet