Motiverer det dig at være tæt på opgaver af stor samfundsmæssig betydning, og trives du i en afvekslende hverdag? Vil du være med til at drive projekter og processer, der skal sikre, at Toldstyrelsens kontroludstyr understøtter den daglige drift og de operationelle behov bedst muligt, og har du en god proces- og dataforståelse? Så er du måske den, vi søger.
Bidrag til god disponering af kontroludstyr
I Nationalt Kontaktcenter er vores opgave at risikovurdere varer, der ankommer til det danske toldområde, og understøtte, at toldkontrollen i Danmark foregår intelligent og risiko- og efterretningsbaseret. Derudover understøtter vi styrelsens kontrolenheder med disponering af opgaver og ressourcer. Denne opgave er forankret i vores operationscenter, som også understøtter styrelsens operationsstab og -ledelse under toldkontroloperationer. Vi fungerer desuden som nationalt kontaktpunkt for myndigheder og tjenester i ind- og udland.
Du bliver en del af et nyt team, der får ansvar for at sikre, at både eksisterende kontroludstyr og indkøb af nyt udstyr (fx scannere) understøtter Toldstyrelsens kontrolenheder bedst muligt.
Du vil drive projekter og processer, der skal sikre, at kontroludstyret disponeres korrekt. Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte at:
- styre den samlede materielproces, fx med hensyn til prioritering, effektive indkøb, rettidig levering og høj kvalitet
- Sikre, at kontroludstyr implementeres korrekt og effektivt i driften
- drive processer for tydelig styring og disponering af udstyret, herunder at monitorere data for anvendelse af kontroludstyret
- bidrage til udviklingen af teamets opgaver og ansvarsområder.
Struktureret, serviceminded og erfaring med proces- og ressourcestyring
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forestiller os, at du har erfaring med projekt- og ressourcestyring med fokus på operationelle aspekter, fx fra politiet, Beredskabsstyrelsen, forsvaret eller en anden offentlig myndighed. Har du erfaring med indkøbsprocesser, herunder indkøb af operativt materiel, og erfaring med monitorering af data for anvendelse af materiel, er det en fordel.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- har en struktureret tilgang til dine arbejdsopgaver og er god til at skabe overblik – både generelt i løbet af arbejdsdagen og i akutte situationer
- har en god data- og procesforståelse
- har sans for løbende optimering og kan sætte dig ind i kontrolenhedernes behov og fokus
- er serviceminded og trives med en bred kontaktflade både internt og eksternt
- er fleksibel og klar til at hjælpe til, når opgaven kræver det.
Toldstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I kontrolenhederne arbejder vi hver dag på at sikre det danske samfund mod ulovlige og farlige varer og på, at virksomheder og borgere betaler den korrekte told. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.
Nationalt Kontaktcenter består af 35 medarbejdere fordelt på to lokationer i hhv. Kastrup og Aarhus. Vi har en spændende og udfordrende hverdag, hvor det ofte går stærkt. Vi gør meget ud af det gode samarbejde og har et godt socialt fællesskab. Der er altid en kollega, der er parat til at hjælpe dig med opgaverne.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 8. oktober 2025.
Har du spørgsmål med hensyn til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Hans Christian Strikert på telefon 72 37 32 88.
Vi forventer at holde første samtalerunde fredag den 24. oktober og mandag den 27. oktober 2025. Anden samtalerunde forventer vi at holde tirsdag den 4. november 2025. Der vil indgå en case og en personanalyse i ansættelsesforløbet.
Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.
Du skal være opmærksom på, at din ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde denne sikkerhedsgodkendelse under din ansættelse i stillingen.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted er Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé, 8270 Højbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-10-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/2c220acf-9d69-4516-b130-569e09c048dd