BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du interesse for den finansielle verden? Og har du lyst til at være en del af et område med administrativt arbejde og årlige kontroller? Så er du måske vores nye kollega i Udbytteskat i Skattestyrelsen.
Vi søger en dygtig sagsbehandler til enheden; Udbytte og investeringsenheder. Enhedens fagområder er investeringsenheders udbyttebeskatning, herunder bl.a. sagsbehandling og kontrol af investeringsinstitutter med minimumsbeskatning, kontoførende investeringsforeninger og investeringsselskaber.
Dine kommende kollegaer er både erfarne medarbejdere og nyansatte, og der refereres til funktionslederen for enheden.
Sagsbehandling, udvikling og kontrol af investeringsenheder
Opgaverne vil bestå af sagsbehandling, der kræver selvstændig håndtering og vurdering samt besvarelse af diverse henvendelser. Årligt vil der være kontrol af investeringsenhederne for at sikre, at de forsat lever op til det gældende regelsæt, hvilket hovedsageligt indebærer gennemgang af investeringsenhedernes regnskabsmateriale og vurdering af selskabs- og skattemæssige status.
De primære arbejdsopgaver vil bestå af følgende:
- Udførelse af årlig kontrol, herunder gennemgang af årsrapporter, vedtægter, og andet materiale vi modtager fra investeringsenhederne, samt lave forslag til afgørelser, og træffe afgørelser
- Registrering af nye investeringsenheder og løbende besvarelse af henvendelser
- Videreudvikle skabeloner og processer i tæt samarbejde med dine kollegaer
Stor faglighed og professionel tilgang
Du har relevant uddannelse som HD-R, skatterevisor, diplom i skat, professionsbachelor i skat eller tilsvarende. Du har en generel god regnskabsforståelse, god juraforståelse og god skatteforståelse. Relevant erfaring fra det offentlige er en fordel.
Du har en veludviklet sans for detaljer og kan se forskelle i sager, der ellers ligner hinanden. Du går til dine opgaver med stor grundighed og din tilgang er undersøgende.
Kendskab til de skattemæssige regelsæt vedrørende investeringsenhedsområdet anses for at være en fordel. Derudover er det en fordel, hvis du har kendskab til de forvaltningsretlige sagsbehandlingsregler og det juridiske sprogbrug.
Du er god til at kommunikere og kan udtrykke dig klart og præcist i skrift og tale. Da henvendelser kan forekomme på engelsk, er det vigtigt, at du behersker engelsk i skrift og tale.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest 2. januar 2024. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Maja Borum Holm. Send venligst SMS til 72 37 15 67, så ringer Maja tilbage.
Der kan i forbindelse med rekrutteringsforløbet blive anvendt personligheds- og logiktest. Samtaler afholdes dem 10. januar 2024. Der kan indgå en logisk test og en
personanalyse i ansættelsesforløbet. Evt. anden runde samtaler afholdes den 17. januar 2024. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Tiltrædelse pr. 1. marts 2024.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé, 8270 Højbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5952882