Selvstændig og ansvarsbevidst sagsbehandler til afgiftsområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en erfaren sagsbehandler med styr på forvaltningsretten, og har du lyst til at knække afgiftsjuridiske udfordringer? Så er det dig, vi søger til vores afgiftsenhed i Aarhus.

Alsidige arbejdsopgaver og teamwork med dygtige kollegaer
Du bliver en del af et team, som arbejder med sagsbehandling og vejledning af virksomheder i forhold til afregning af energiafgifter. Sagsporteføljen er fortrinsvis henvendelser fra virksomheder og består primært af anmodninger om genoptagelser og vejledninger.

Vi arbejder med en proaktiv tilgang til opgaveløsningen helt generelt og i dialogen med virksomhederne og deres rådgivere. Det foregår i udgangspunktet på kontoret. Sagerne kan være komplekse, og vi skal derfor kunne kommunikere vores afgørelser klart og målrettet.

Engageret sagsbehandler med faglig erfaring
Vi søger først og fremmest dig, som har lyst til at arbejde med afgifter. Du kan have solid erfaring med sagsbehandling eller energiafgifter, ligesom du har en god talmæssig forståelse. Din juridiske eller revisionsmæssige baggrund kan du have opnået på forskellig vis – fx fra en teoretisk uddannelse på universitetet, internt i Skat, via arbejdserfaring på skatte- eller momsområdet eller lignende.

Vi søger en profil, der har fokus på kompetent sagsbehandling, hvorfor du skal kunne læse og forstå komplekse lovregler og sammenhængen mellem de forskellige regelsæt. Du sætter en ære i at formidle præcist og letforståeligt, så virksomhederne forstår de gældende regler.

For at få succes i jobbet er det også vigtigt, at du:

  • kan skabe overblik over komplekse problemstillinger
  • tilpasser graden af sikre beslutninger ift. tid til rådighed
  • kan vurdere, hvornår en sag er tilstrækkeligt belyst.
  • ved, hvornår du skal bede om input eller hjælp.
  • kan forsyne virksomhederne med kompetent information og vejledning
Dine kolleger og din udvikling i Afgifter
Vores arbejde har stor samfundsmæssig betydning. Vi har ansvar for at kontrollere, at danske virksomheder betaler den afgift, de skal, hverken mere eller mindre. Vi arbejder med 75 forskellige afgifter på 35 lovområder med en indtægt til statskassen på 85 mia. kr. Og det er en opgave, vi gerne løse sammen med dig.

Vi sætter din udvikling og trivsel i højsædet. Udover grundig oplæring tilbyder vi dig et internt undervisningsforløb fra den dag, du tiltræder. Du får løbende adgang til relevante eksterne uddannelser og udvikler dig i rollen via ”learning by doing” og ved sparring med dine kollegaer.

Vi løfter i flok og sikrer, at vi når i mål med vores opgaver. Dagligdagen er præget af selvstændigt ansvar, medindflydelse og en kultur, der prioriterer samarbejde og høj faglighed. Du bliver en del af et uhøjtideligt arbejdsmiljø med plads til humor og sociale tiltag.

I området Afgifter beskæftiger vi ca. 150 medarbejdere fordelt på 7 enheder i Danmark. Vi arbejder med en bred opgaveportefølje, idet enhederne samarbejder i projekter med fokus på kontrol og vejledning inden for miljø- og energiafgifter, illegal indførsel af afgiftspligtige varer, varebaserede afgifter og tinglysningsafgiften. Vi besøger alle former for virksomheder – selvstændig erhvervsdrivende og selskaber, såvel de største som de mindste virksomheder. Vi tilpasser derfor løbende vores opgaver, så vi kan imødekomme de krav, vi står overfor.

Du ansættes i Afgifter 3 i Aarhus, hvor vi er 23 kollegaer, en souschef og en leder. Vi har forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og erfaringer. Fælles for os er, at vi brænder for at gå i dybden med kontrol og sagsbehandling på afgiftsområdet, fordi det er en spændende opgave, der konstant er under forandring.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Beskriv kort og præcist dine bevæggrunde for at søge stillingen, og hvorfor din profil matcher det, vi søger. Har du gode anbefalinger eller eksamensbeviser, er du velkommen til at sende dem med som bilag.

Du skal bruge linket ”Søg stillingen” senest 16. november 2023. Samtaler gennemføres umiddelbart herefter. Der kan desuden blive tale om yderligere en samtale med personanalyse og logiktest.

Du er velkommen til at kontakte funktionsleder Dorthe N. Rasmussen, telefon 72 38 95 95, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Vi indhenter straffeattest og referencer i forbindelse med ansættelsesforløbet.

Tiltrædelse er den 1. februar 2024 eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé, 8270 Højbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5932582

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet