Social- og Sundhedsassistent der kan indgå i den socialpædagogiske hverdag på Solgården

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Da den en af vores SSA er blevet valgt til FTR i FOA, har vi brug for en ny SSA på holdet.

Solgården startede som tilbud for unge voksne borgere med autisme og varigt kognitive funktionsnedsættelser i oktober 2020. I november 2022 flyttede seks unge borgere ind i vores nye afdeling Sagagården. Solgården og Sagagården er nu to helhedstilbud og dækker både servicelovens §104 (aktivitets- og samværstilbud) og §108 (bo-tilbud). De to tilbud ligger i nyrenoverede rammer i vores skønne omgivelser i Vikingedalen i Højbjerg.

Om os

Solgården og Sagagården skal udvikle sig til at være én samlet kultur, hvorfor Sagagården vil læne sig op ad den allerede eksisterende kultur på Solgården. Vi har fokus på at skabe gode rammer for det tværfaglige samarbejde, for herigennem at skabe trivsel og livskvalitet for både borgere og medarbejdere.

Vores borgere har alle autisme eller et stærkt behov for struktureret pædagogik, og har samtidig en varig kognitiv funktionsnedsættelse. De har behov for guidning, vejledning og pædagogisk støtte til ganske mange opgaver, herunder sundhedsfaglige opgaver og for nogle personlig pleje. 

Der må forventes udadreagerende og selvskadende adfærd i forskelligt omfang fra borgerne, men vi er fokuseret på at minimere dette via vores pædagogiske indsatser. 

Vi deltager i et nationalt udviklingsprojekt vedr. LA2U via Socialstyrelsen der netop sigter mod at nedbringe magtanvendelser, og arbejder generelt systematisk og fagligt fokuseret på at øge trivslen hos den enkelte borger.

 

Ingen kan alt, alle kan noget og sammen kan vi endnu mere - men vi håber du kan sige ja til meget af nedenstående:

  • Du har erfaring med samarbejde med borgere med autisme og kognitive funktionsnedsættelser.
  • Du har kendskab til udadreagerende adfærd.
  • Du god til dokumentation og administration af medicin
  • Du er god til at strukturere, motivere og udfordre i trygge rammer.
  • Du har erfaring med at sundhedsfaglige opgaver er en del af kerneopgaven.
  • Du er involverende, inddragende og respektfuld i mødet med borgerne.
  • Du vil gerne formidle og dele ud af din faglige viden.
  • Du trives med en høj grad af teamsamarbejde og giver kolleger efter dig en god start på arbejdsdagen.
  • Du drives af aktivt at påvirke og udvikle vores arbejdsplads.
  • Du har kørekort, og er villig til at køre vores bus.

 

Vi ser positivt på erfaringer, kompetencer og anvendelse af relevante faglige metoder eksempelvis: autismepilot, KRAP, neuropædagogik, ASK, LA2, Åben Dialog, konflikthåndtering og/eller kendskab til psykiatriske udfordringer.

 

Vi tilbyder:

  • En arbejdsplads med fokus på udvikling af et stærkt fagligt fællesskab og et fokus på et sundt psykisk arbejdsmiljø.
  • En arbejdsplads der prioriterer at arbejde i dybden vedr. den enkelte borgers støttebehov.
  • En arbejdsplads der ønsker dit aktive bidrag til udvikling, fagligt og kulturelt.
  • En arbejdsplads der stiller gensidige forventninger, og viser du er vigtig.
  • Fokuseret kompetenceudvikling.
  • En arbejdsplads hvor vi støtter og passer på hinanden
  • En arbejdsplads hvor vi vil smitte med begejstring.

Giver ovenstående mening for dig, vil vi meget gerne se din ansøgning.

Samtaler afholdes løbende, sandsynligvis med kort frist. 

 

Ansættelsen vil gælde fra d. 01.12.2023 eller snarest derefter. For yderligere information om stillingen kan du henvende dig til: Afdelingsleder Camilla Gertz Madsen på telefon 4185 4172. Evt. spørgsmål kan desuden stilles via mail: mgca@aarhus.dk


Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 32-37

Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest.

 

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist: 15. november.

 
 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

15-11-2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Oddervej 247A, 8270 Højbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5926253

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet