BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du sikre ledelsesbetjening af høj kvalitet, og kan du få det bedste frem i dine medarbejdere inden for et fagområde, hvor vi arbejder med de mest komplekse sager om selskabsskat, moms, afgifter og udbytteskat under stor politisk bevågenhed? Så er du måske den sekretariatschef, vi søger til ledelsessekretariatet for selskabsskatteområdet i Skattestyrelsen.
Medarbejderledelse i et topledelsesmiljø i Danmarks største styrelse
Fagområdet Selskab har det overordnede ansvar for at kontrollere og sikre, at selskaber, fonde og foreninger afregner korrekt selskabsskat, udbytteskat, moms og afgifter til gavn for velfærdssamfundet. De ca. 950 medarbejdere i fagområdet sikrer opkrævning af over 400 mia. kr. årligt, svarende til ca. 1/3 af det samlede skatte- og afgiftsprovenu.
Ledelsessekretariatet har som hovedopgave at levere sekretariatsbistand og ledelsesstøtte til områdets fagdirektør og den øvrige fagledelse, som består af fire underdirektører, der har ansvaret for afdelingerne Store Selskaber, Små og mellemstore selskaber, Selskabsprocesser og Udbytteskat. Det betyder, at sekretariatet blandt andet har ansvaret for at koordinere opgaver i relation til bestillinger, lovhøringer, risikostyring og kommunikation. Derudover har sekretariatet en central rolle i at facilitere et gnidningsfrit samarbejde med Skattestyrelsens øvrige fagområder, Skatteministeriets departement og øvrige interessenter. Sekretariatet består af ca. 15 medarbejdere fordelt på to lokationer i hhv. København og Aarhus.
Som sekretariatschef for ledelsessekretariatet er det afgørende, at du kan understøtte både sammenhæng og koordinering på tværs. Samtidig skal du sikre ensartet og høj kvalitet i alle fagområdets produkter, der tilgår fx Skattestyrelses direktion eller Skatteministeriets departement.
Du får det overordnede ansvar for blandt andet:
- Personaleledelsen af sekretariatets medarbejdere
- Ledelsesbetjening af områdets fagdirektør og underdirektører, inkl. kvalitetssikring og levering af materiale til fagdirektøren og underdirektørerne
- Understøtte betjening af Skattestyrelsens direktion, departement og minister
- Økonomi, lovhøring og risikostyring i selskabsområdet
- Kommunikation både internt og eksternt samt koordinering med Skattestyrelsens pressefunktion
- Bidrage til implementering af strategier og politiske initiativer på selskabsskatteområdet.
Du skal være indstillet på en vis rejseaktivitet i stillingen, idet du får medarbejdere og tætte samarbejdsrelationer i både København og Aarhus.
Ansvarlig og nærværende leder med stort eksekveringsgen – også i højt tempo
Du har en relevant videregående uddannelse inden for jura, økonomi, statskundskab eller tilsvarende – gerne suppleret med en efteruddannelse i ledelse. Det er en fordel, hvis du har erfaring med klassiske sekretariatsopgaver og evt. en baggrund tæt på topledelsen i en politisk styret organisation.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- motiveres af at bedrive ledelse og lede et kontor, der arbejder på tværs af organisationen
- mestrer balancen mellem at delegere opgaverne og samle trådene
- kan bevare overblikket og sikre, at leverancerne har den ønskede kvalitet til aftalt tid
- kan etablere og fastholde tætte samarbejdsrelationer, såvel internt i Skatteforvaltningen som eksternt til samarbejdspartnere
- evner at prioritere medarbejdernes og din egen tid, så opgaver og tempo giver mening og energi.
Vi tilbyder dig
Et hold med dygtige og alsidige medarbejdere. Du får et grundigt og struktureret introduktionsforløb, og du bliver en del af en velfungerende ledergruppe i afdelingen Udbytteskat, hvor sparring omkring ledelsesmæssige dilemmaer er en selvfølgelighed. Du vil også få et stort og givende netværk i Skatteforvaltningen både fagligt og socialt.
I Skattestyrelsen er karriere det samme som et meningsfyldt arbejdsliv. Hos os får du rig mulighed for at udvikle din karriere i dialog mellem dig og din underdirektør.
Vi værner om et godt arbejdsmiljø, og vi nyder det sociale og rummelige fællesskab. Vi har alle – uanset jobfunktion – en rolle at spille i dette arbejde. En rolle, hvor du som sekretariatschef, også skal kunne gå foran.
Hvis du vil vide mere om, hvad Skattestyrelsen kan tilbyde dig som arbejdsplads, kan du læse mere her: https://sktst.dk/job-og-karriere.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest fredag den 14. juni 2024 kl. 12.00. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Kongen.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Rasmus Winther Borup på telefon 72 37 18 21.
Vi forventer at afholde første samtaler løbende og anden samtalerunde onsdag den 26. juni 2024. Der vil indgå en logisk analyse, en personanalyse og evt. en case i ansættelsesforløbet.
Forventet tiltrædelse pr. 1. august 2024 eller efter aftale.
Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer og straffeattest.
Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT, da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste.
Løn og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé, 8270 Højbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6060737