BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at afdække skatteøkonomisk kriminalitet gennem målrettede indsatser, og vil du være med til at løse en samfundsmæssig vigtig opgave med politisk bevågenhed? Har du viden om regnskab, skat, moms og afgifter, og har du modet til at give dig i kast med udfordrende og komplekse kontrolsager? Så er det dig, vi har brug for!
Bliv en del af Særlig Kontrol i Skattestyrelsen
Fagområdet Særlig Kontrol bekæmper organiseret, systematisk og kompleks skatteøkonomisk kriminalitet. Det er en opgave, der har stor politisk- og mediemæssige bevågenhed, da området har fundamental betydning for samfundet og den enkelte danskers retsfølelse og tillid til Skatteforvaltningen. Særlig Kontrol arbejder konkret med en bred vifte af svigstyper, herunder moms- og kædesvig, fiktiv virksomhed og hvidvask.
Vores enhed Svigsberedskab, er en del af Center for Skatteøkonomisk Kriminalitet, som pt. tæller 140 medarbejdere fordelt på i alt 7 enheder. I vores center ser vi interessenthåndtering og samarbejde som en vigtig del af vores opgave, for svigen kender ikke organisatoriske grænser eller ressortområder. De bedste resultater skabes i fællesskab, derfor stiller vi krav til hinanden – ligesom vi proaktivt stiller vores faglighed til rådighed for andre.
Din nye enhed, Svigsberedskab, har en særlig rolle i forhold til at kunne reagere hurtigt på den aktuelle og potentielle skatteøkonomiske kriminalitet. Vi arbejder med afsæt i efterretninger og analyser i tæt samarbejde med fx politiet, NSK (National enhed for Særlig Kriminalitet) og andre danske myndigheder.
Din primære opgave er sagsbehandling, hvor du foretager kontrol af forskelligartede svigssager. Faglig sparring med kolleger er også en stor del af jobbet, da opgaverne varierer i kompleksitet. Da Svigsberedskabet skal kunne håndtere pludseligt opståede svigstrusler, skal du være indstillet på, at der kan komme hastende opgaver, der kræver omstilling af din opgaveportefølje. Sådanne opgaver kan fx være bidrag til den svigsbekæmpelse, der forekommer andre steder i Skatteforvaltningen, men det kan også være et forebyggende ad-hoc samarbejde med en anden myndighed.
Projekterne og fokusområderne i Svigsberedskab vil således hurtigt kunne ændre sig i takt med ny viden og ændrede risikobilleder. Dette giver løbende faglige udfordringer, stiller krav til omstillingsparathed og til at kunne tackle – og trives i - spidsbelastningsperioder. Dine opgaver kan fx være:
- Indledende undersøgelser og planlægning af skatte- og afgiftskontroller
- Gennemførsel af kontrolsager
- Udarbejdelse af forslag og afgørelser
Specialist med regnskabs- eller skattemæssig baggrund
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse som cand.jur. skatterevisor, professionsbachelor i skat, cand.merc., HD, diplom i skat eller en lignende skattemæssig baggrund. Gennem dit studie og erhvervserfaring har du opnået kompetencer indenfor for områder som skat, moms og afgifter, revision og kontrol.
Du arbejder analytisk og har en god procesforståelse. Dette kan bidrage aktivt til, at du sammen med dine kolleger kan udvikle nye arbejdsmetoder, som gør os mere effektive til at finde og løse de relevante kontrolsager/svigsområder.
Vi lægger særlig vægt på, at du med dine analytiske kompetencer bl.a. vil være i stand til at identificere netværk og pengestrømme inden for virksomheder samt person- og selskabsområdet, der opererer inden for svigsområdet.
For at trives og få succes i stillingen har du stærke formidlingsevner – både mundtligt og skriftligt. Du har en imødekommende personlighed, og du bliver motiveret af at samarbejde med interne og eksterne interessenter.
”Svigsberedskabet er som enhed præget af en humoristisk og uhøjtidelig tone, og vi har det godt med hinanden. Vi har en stærk ambition om at skabe resultater i fællesskab som et team, hvor vi gør brug af hinandens kompetencer og derved øger kvaliteten af sagsbehandlingen. I kraft af vores fælles resultatskabelse giver det dig mulighed for at påvirke enhedens fælles ”dagsorden”, fortæller fuldmægtig Peter Hansen
Onboarding hos os
Vi sikrer, at du bliver oplært gennem løsningen af konkrete sager, og vi forsøger at tilpasse opgaveløsningen ud fra vores forskellige faglige kompetencer og interesser. Der er altid nogen, du kan sparre med, og vi er gode til at bakke hinanden op, når opgaverne skal løses.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV, eksamensbevis og andre relevante dokumenter via linket ”Søg stillingen” senest den 8. november 2023.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Thomas Lindskov på telefon 72 38 85 84.
Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 44 og 2. samtale i uge 45. Ved 2. samtalerne forventer vi at gøre brug af en personanalyse.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.
Forventet startdato er den 1. januar 2024 eller efter nærmere aftale.
Dit arbejdssted er Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé, 8270 Højbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5931061