Viceleder - Skaber gode borgerforløb og trives i en uformel omgangskreds

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Overskrift

Viceleder til hjemmeplejen Skåde.

 

Stillingsbeskrivelse

I hjemmeplejen Skåde hjælper alle hinanden, og ingen opgave er for lille eller for stor til at vi griber den. 

Glade medarbejdere giver tilfredse borgere, det er derfor vigtigt, at vi alle trives, da det er et godt udgangspunkt for at yde pleje og praktisk hjælp, træning, rehabilitering og sygepleje til borgerne på et højt niveau.

 

Aktuelt er vores fokus på at få etableret ”tværfaglige selvstyrende teams” i en Aarhus model i en meningsfuld praksis kontekst. Her har ledelsen en vigtig rolle i processen, som blandt andet handler om kultur-arbejde og et nyt mindset – for både ledere og medarbejdere. Samtidig har vi en proces kørende med et eksternt firma de næste tre år, hvor fokus er på Relationel Kapacitet. Så hvis du tænker det kunne være en spændende rejse at komme med på, så skal du søge denne stilling.

 

I Sundhed og Omsorg arbejder vi ud fra vores strategi – de 5 ledetråde Ledetrådene – Sundhed og Omsorgs strategi (aarhus.dk) – og en af dine ledelsesopgaver er at være med til at tilsikre, at disse omsættes til konkret praksis. En vigtig opgave er at skabe et bedre liv for borgeren, hvor borgeren bliver så uafhængig af vores hjælp som muligt og får mulighed for at leve det liv, som den enkelte ønsker.

I hjemmeplejen er der mange spændende udfordringer og for at have et godt fundament, kræver det at vores økonomi er i balance. Derfor skal du se det at drifte som en spændende ledelsesopgave. 

Derudover vil du som viceleder være en vigtig brik ind i de komplekse borgerforløb, hvor der kan være mangeartede udfordringer, og hvor du blandet andet skal bygge bro og finde de gode løsninger for borgerne og deres pårørende.

Vi arbejder med afsæt i forløbsmodellen (link) og denne struktur skal skabe gode sammenhængende borgerforløb, og på vores tværfaglige konferencer sikrer ledelsen god fremdrift i vores forløb sammen med resten af personalet.

 

Vi bruger en del ledelseskræfter på at rekruttere nye medarbejdere og løbende understøtte de ansattes kompetenceudvikling.

 

Om stedet

Hjemmeplejen Skåde har til huse i Folkehuset Skåde og har omkring 90 medarbejdere fordelt på ufaglærte, sosu- hjælpere, sosu- assistenter, sygeplejersker, fysioterapeuter og ergoterapeuter. Mange af medarbejderne har været her i rigtig mange år.

Vi er to dag team og et aftenteam.

Derudover er aftensygepleje for distrikt Syd forankret i Skåde. Aftensygeplejen dækker hele Sundhed og Omsorg og det betyder, der er mange samarbejdspartnere at koordinere/samarbejde med.

Som leder tjekker du ind sammen med medarbejderne kl. 7 og to gange om ugen er der møder med vores aftenhold. 

Vi har ældreboliger på to lokationer, som er tilknyttet det ene team. Derudover har vi flere bosteder, hvor vi i tæt samarbejde med MSB levere hjælp til udsatte borgere. Alt i alt en stor diversitet i de hjem, vi kommer i.

 

Som viceleder bliver din nærmeste samarbejdspartner lederen af hjemmeplejen Skåde og du vil blive en del af den samlede ledergruppe i Pleje og Rehabilitering, Distrikt Syd på 10 hjemmeplejeledere og 9 viceledere.

 

Kandidatens profil

Vi lægger vægt på, at:

 

  • Du har en sundhedsfaglig baggrund gerne på bachelor niveau og meget gerne kendskab til MSO
  • Du arbejder systematisk og vedholdende
  • Du har kendskab til kvalitets- og udviklingsarbejde og kan igangsætte og afslutte projekter.
  • Du tør træffe beslutninger samt være tro mod beslutninger truffet i organisationen
  • Du har en anerkendende kommunikation i både skrift og tale
  • Du ser muligheder i forskellige perspektiver 
  • Du har et godt humør og trives i en uformel omgang med din omverden

 

 

Om stillingen

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen ønskes tiltrådt 1. oktober 2024.

 

  • Lønnen er pt. 
  • Kr.518.784 årligt, hvis du har en faglig baggrund som ergo- eller fysioterapeut. 
  • Kr. 517.112 årligt, hvis du har en faglige baggrund som sygeplejerske, og 
  • Kr. 515.511 årligt, hvis du har anden faglig baggrund.

For alle lønninger gælder at de er excl. pension.

Lønnen ydes i henhold til forhåndsaftale indgået mellem Sundhed og Omsorg, Dansk Sygeplejeråd-Lederforeningen, Ergoterapeutforeningen, Danske Fysioterapeuter og FOA, samt efter konkret forhandling og aftale med den forhandlings- og aftaleberettigede faglige organisation. 

  • Øvrige løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til én af de 3 kommunale lederoverenskomster indenfor Ældreområdet – enten ”Overenskomst for ledere i kommunernes ældre-, sundheds- og handicapområde, kostproduktion mv.”, ”Overenskomst for ledende ergoterapeuter, fysioterapeuter og jordemødre” eller ”Overenskomst for ledere og mellemledere på ældre- og sundhedsområdet mv.” afhængig af ansøgerens uddannelsesmæssige baggrund. 

 

 

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt hjemmeplejeleder Ida Bjørn Nielsen på 51576428 og/eller ibn@aarhus.dk 

 

 

Ansøgning

Klik på ”søg job” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

 

Vi forventer at afvikle jobsamtaler den 22.08.2024 og 29.08.2024

 

I forbindelse med ansættelse af ledere og chefer, anvender vi personprofilering, hvis du går videre til anden samtale, og der vil derfor være profiltilbagemeldinger den 26. eller 27.august

 

 

1. Samtalerunde

Dato: 22.august

 

Profiltilbagemeldinger til kandidater

Dato: 26. eller den 27. august

 

2. Samtalerunde

Dato: 29.august

 

I Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at vi indhenter referencer og straffeattest ifm. ansættelser

 


  
Om os:
Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg (MSO) i Aarhus Kommune arbejder med omsorg for ældre og sundhed for alle borgere.

 Vores strategi  De fem ledetråde  giver retning til vores arbejde og udfordrer vores adfærd og holdninger – med det simple formål, at vi hver dag bliver en smule bedre til at gøre vores arbejde til gavn for borgerne i Aarhus. Læs mere om vores strategi og forståelsesramme inden første samtale, se  Lederjob (aarhus.dk)

Som ny leder bliver du mødt af et obligatorisk onboardingsprogram, og vi lægger vægt på, at alle vores ledere løbende kompetenceudvikler sig Derfor har vi både in house lederuddannelse, og der er mulighed for at tage lederuddannelsen ”Diplomuddannelse i ledelse” over en årrække.

 Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.

Aarhus Kommune er en af yllands største arbejdspladser, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os, Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.  

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med! 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Bushøjvænget 113, 8270 Højbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6085402

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet