SF glæder sig over en ny aftale, der giver mulighed for investeringer i børns og sårbare borgeres hverdag samt forbedringer af den kollektive trafik i Aarhus.
Jobsøgende og virksomheder mødtes til årets Talentmesse i Musikhuset Aarhus den 6. maj, hvor nye muligheder og dialoger blev skabt blandt deltagere og udstillere.
Magistraten har behandlet forslag om opførelse af 46 nye familieboliger i Hasle og Tilst – boligprojekterne afhænger af byrådets godkendelse af kommuneplanændring.
Mere end 3.500 aarhusianske afgangselever fejrer sidste skoledag med alkoholfri fest på GRIM Festivalpladsen, hvor musik, aktiviteter og trygge rammer er i centrum.
Aarhus Kommune og Præhospitalet styrker samarbejdet for at forbedre sundhedstilbuddet til socialt udsatte borgere og sikre tidligere, mere præcis hjælp.
Østjyllands Politi har modtaget en anmeldelse om et indbrud i en privat beboelse på P. Mønsteds Allé i Højbjerg. Indbruddet fandt sted mellem tirsdag d. 28. april kl. 13.30 og onsdag d. 6. maj kl. 02.00. Politiet efterforsker nu sagen for at finde frem til gerningsmanden.
Ni folkeskoler i Aarhus Kommune har modtaget tilskud til skolemadsordninger, der blandt andet skal give gratis skolemad og styrke fællesskabet omkring måltiderne.
Der er blevet begået indbrud på Højgårdsvej i Højbjerg i tidsrummet mellem lørdag d. 2. maj kl. 09.30 og søndag d. 3. maj kl. 16.00. Yderligere detaljer om indbruddet er endnu ikke offentliggjort.
Sociale Forhold og Beskæftigelse i Aarhus Kommune gennemfører en større organisationsændring for at tackle en økonomisk udfordring og spare 305 millioner kroner.
Pengene er nu fundet til det længe ventede lyskryds ved Randersvej og Pannerupvej i Trige, der især skal forbedre forholdene for cyklister og gående.
Rådmand Michael Christensen går på barsel 1. juni – Louise Svenstrup indtræder som rådmand for Sociale Forhold og Beskæftigelse i Aarhus.
Aarhus centrum danner fredag den 4. september 2026 ramme om professionelt gade-cykelløb og en stor hyldest til Jørgen Leth under Festugen.
For første gang forvandles Aarhus Rådhushal til spillehal for et bordtennisstævne for seniorer over 60 år, i samarbejde mellem Aarhus Kommune og DGI.